Mot mørkere tid

God formiddag alle sammen.

En sommer er for lengst over og det har allerede vært flere høststormer som har røsket fatt i hus og hager,
men i dag er det nydelig vær her i vest.
Ja ikke bare i dag , det har vært en helg med knallblå himmel og en sol som varmer.
Restene av en blomstrende sommer med fuksia er tatt i hus, det har vært kuldegrader om nettene så da må de inn om de skal overleve til neste vår.

På sør/Østlandet har de snø allerede men den forsvinner nok igjen.
Sikkert mange som ser frem til vinteren med glede, skientusiaster spesielt, men nei eg ser ikke frem til vinter og snø, det er ikke min greie det, selv om eg synest det er et nydelig syn å se urørt snø i et landskap.
Dagene med dagslys blir kortere og eg merket godt endringen i lyset nå når klokken ble stilt tilbake.

Mange går nå inn i ei tung tid, noen på grunn av lyset, andre på grunn av mye regn eller snø, noe som virker forskjellig inn på oss mennesker.
Eg er absolutt et vår sommer høst menneske, for min del kunne vi godt droppet vinteren.
Våren har sin store sjarm med at alt våknet til liv igjen, sommeren med lys og varme og høsten med så nydelige farger.
Til og med høststormer liker eg en del, sitte inne i varmen mens det stormer ute, se naturen vise krefter så lenge det ikke går ut over liv og helse,det er noe spesielt også med det.

Eg tror det er viktig å bruke tiden vi går inn i til å prøve å nyte dagene med sol som vi får, bruke lyset vi får for alt det er verdt. En trenger ikke rydde i boden på en soldag for eksempel , det kan kanskje vente til en dag det regner i bøtter og spann slik det ofte gjør på Vestlandet. Leve litt etter været i den grad det er mulig istedenfor at en lar været styre livet.
Nyte fine dager er viktig for det er de vi trenger å leve på når uværet setter inn.

Så i dag skal eg gå meg en tur i finværet og kjenne solen varme.

Ønsker alle en fin tirsdag 🙂

 

2 kommentarer
    1. Atle Lundhaug: Tusen takk for kommentar Atle, ja fuksia er noe eg har hatt i mange år, på det meste hadde eg over 100 forskjellige typer Fuksia men det har eg ikke nå nei.
      Ønsker deg en fin onsdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg