Nyt dagen !

God formiddag til alle som leser.

 

En stille søndags formiddag med en kopp te på terrassen, det er en god start på dagen det.
Tidlig oppe og litt strikk som start kjentes også godt ut.
Selv om det nok er mange som ikke er like begeistret for sommeren vi har i år ang. avlinger, vann, brannfare, tørke og sikkert mye annet også så våger eg allikevel skrive at det har vært en fantastisk sommer så langt.
Eg prøver å nyte hver eneste dag med sommervær men selvfølgelig er ikke alle dager like gode,
men eg gjør det eg kan for at både andre og eg selv skal ha fine og gode dager.

Det å prøve å gjøre at andre skal få gode dager kan mange ganger gå på bekostning av meg selv, ingen er jo like og ingen har jo de helt samme behov og ønsker. Men eg må vel si at eg ikke er god på å sette meg selv fremst i køen med mine ønsker. Vet ikke hvorfor eg er satt sammen på denne måten men slik er det og det er utrulig vanskelig å snu den tingen, snu det til å sette seg selv fremst.

Nei en ting skal egentlig ikke kunne sies og det er at eg er egoistisk og tenker bare på meg selv.
Det å kunne nyte og glede seg over de små ting er vel det eg er mest glad for at eg kan for det gjør at eg ser og finner glede i ting andre kanskje ikke engang oppdager.
Finne glede i de små ting er utrulig viktig for meg.

Sommeren så langt har blitt brukt til en liten tur med søsteren min, besøk av barn og barnebarn, husmaling og mye annet arbeid så en har ikke lagt på latsiden selv om det har vært nydelige solskinnsdager.
Strikking og hekling har det også blitt mye av.
Og midt oppi alt så prøver eg å nyte dagene, for det er viktig for meg å klare, klarer eg ikke det føler eg at eg har kastet bort dagen.

Håper at akkurat du har en fin søndag og at du nyter den.
Bildene eg har brukt i dag er fra nydelige Lodalen, tatt tidlig i sommer.

Ønsker alle en fin dag.


4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg