Det blir Primulateppe

God ettermiddag til alle sammen, håper dere har en fin søndag.

Mitt forrige innlegg handlet om små ting som kan bli til noe stort og nå har det blitt 359 små lapper her hos meg som skal bli til et stort teppe.


Teppet heter Primulateppe men eg lager det ikke helt som etter oppskriften. Forskjellen er at på runde 4 av hver runding, der en også hekler rundingene sammen….der bruker eg samme farge på alle.
Eg så en annen dame hadde gjort det og synes det ble en mer ro over teppet da enn om en bruker forskjellige farger.


Startet på første runding 16 juni og nå har det jammen blitt 359 stykker og det bare på 14 dager.
For meg har det vært ypperlige ting å hekle mens eg ser en film, eller i små ledige stunder.
Og dag for dag har eg festet alle tråder, så nå er alle klar for sammenhekling.
4 tråder på hver runding og 359 rundinger…..det blir jo 1436 ender det, det var mye.
Har ikke føltes som mye egentlig.
Sikkert fordi eg har tatt det etter hvert, dag for dag.


Så nå gjenstår det som blir veldig spennende, nemlig å få alle satt sammen så det blir fint.
Ingen like farger ved siden av hverandre er målet.

Og kanskje….kanskje det har blitt et teppe av det når denne måneden er over.
Eg sier bare kanskje , fordi eg vet at eg ikke klarer jobbe med det når det er veldig varmt, blir så svett i hendene av ullgarnet.
Så da blir det på kveldstid eller dager med dårlig vær da.
Veldig spent på hvordan det blir når det er ferdig. 🙂

Ha en fortsatt fin søndag alle sammen !
 

1 kommentar
    1. Er du ferdig med (hele eller deler) av teppet. Jeg strever veldig med sammenhekling, går muligens greiere med 1 farge. Arne og Carlos har en video på youtube med dette, men det går så sykt fort. Kan noen forklare sammensying i snegletempo ? Vilogvilmenfårdetikketil

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg