Kjedelig terrasse ble ny

I går hadde eg meg en Sverigetur sammen med søsteren og tanteungen min. 

Det ble kjøpt både gotteri og cider men så plutselig tok ting en helt annen vending. Eg slengte nemlig ut av meg en setning : Gi meg 2000 kr og eg skal fikse opp den kjedelige terrassen. 

Nå ble ikke det tatt på ordet når det gjaldt summen sånn akkurat men plutselig var vi igang med å finne ting som kunne lage terassen koseligere og mer attraktiv å være på.

Det ble handlet en god del på Rusta:

Bast teppe i grått og hvitt kr 299,-

Palmelignende blomst kr 299,-

2 grener Magnolia a kr 29,90

3 solcelle lyskuler kr 90,-

2 potter totalt kr 200,-

Stor grønn glassmugge kr 79,-

8 kunstige Gerbera a kr 5,-

2 eføy ranker totalt kr 50,-

Var også innom Dollar Store der vi kjøpte 3 store potter til å plante noen tomatplanter i som tanteungen hadde fått. Og 2 små Grønn renner ble også kjøpt der.

Før bilde

I dag tidlig var det tid for å starte forvandlingen og alt ble båret vekk før vi satte i gang med spyling og kosting. Etter at det hadde tørket opp kunne vi starte. Møblene vi brukte var de samme som før men med litt nye ting til ble alt mye annerledes.

Vi måtte også ha steiner til å ha i pottene med kunstige planter for at de skulle bli tunge og stabile i vindfullt vær, og tok med oss tomme potter og fant et sted vi kunne plukke noe stein. Så var vi innom blomsterbutikk og kjøpte jord og noen sommerblomster der.

En gammel grill ble vasket og gjort om til blomsterpotte. Etter litt frem og tilbake ble den kjedelige terrassen til et sted en kan kose seg. 

 

 

 

 

 

Skal ikke så veldig mye til alltid og vi endte opp under 2000 kr.

Alle var enig om at det ble en stor forandring,og riktig fint. 

Ha en fin kveld alle sammen.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg