I drivhuset i dag.

I ettermiddag bestemte eg meg for å ta en skikkelig støvsuge og rydde runde i drivhuset.
Startet med amplene med fuksia som eg har hatt der til overvintring.
De kom jo så flott og var tidlig blitt store og kraftige, men så kom den største kuldeperioden og da var eg ikke hjemme og kunne regulere termostaten så da greide ikke ovnen holde det varmt nok og alt av vekst ble ødelagt.
Var veldig spent på hvordan det ville bli videre, om de kom med nye skudd, for stilkene på plantene virket ganske brune.
Men det viser seg at mesteparten kommer, men er jo veldig små enda, de skulle jo ha vært store og til og med blomstrende nå visst alt hadde gått etter planen.
Men er det noe eg vet med blomster så er det at det ikke alltid blir slik en har tenkt og i alle fall om en er mye borte fra drivhuset.

 

Eg ser jo masse flotte bilder i facebook gruppen Hageglade på Facebook https://www.facebook.com/groups/hageglade/ og det ser jo helt supert ut i mange drivhus nå, med planter som blomstrer og er klar for å bli satt ut……det er ikke mine planter…langtfra klar.
Så slik ser noen av mine fuksia ut i dag 28.april, små men bedre enn ingenting.
Får nok ikke blomster på de før i juli om eg kniper av toppskudd for å få tettere vekst.
Men….bedre sent enn aldri.


 


 

Noen stiklinger eg satte ned tidligere i vår klarte seg, men bør knipes visst de skal bli kraftige.

Så har eg også noen så enda ikke viser tegn til skudd, men eg gir de litt mer tid og ser hva som skjer.


Eg har hatt undulatene i bur i drivhuset siden før jul og det blir masse fuglefrø som fyker utenfor buret og ikke minst så blir det masse støv.
Så det ble støvsuget og tørket støv så nå er alt fint.
Eg er så heldig å ha egen støvsuger i drivhuset, en som skulle kastes fordi hjulene var ødelagt, men den virker jo som bare det og er veldig grei å ha der.
Disse to undulatene vurderer eg å sette i hekk, hadde vært kjekt med undulatunger, lenge siden sist.

Den flotteste planten eg har i drivhuset akkurat nå må vel være pasjonsblomsten for den skyter villig skudd nå og eg håper på en ny sesong med masse blomster 🙂

Slett ikke den beste drivhusvåren eg har hatt, men det er jo min egen skyld og så håper eg fortsatt på masse fine blomster til sommeren.

Ha en fin kveld alle sammen 🙂
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg