Pledd nr 3 i 2018

God formiddag alle sammen.

I løpet av kvelden i går ble et nytt pledd ferdigstilt her hos meg, det tredje pleddet så langt i år.
Denne gangen i et mønster eg fant på nett og som eg aldri tidligere har prøvd.
Likte mønsteret veldig godt og etter få runder satt det godt i fingrene og det var bare å hekle i vei 🙂

Garnet eg har brukt det er eg mindre stolt av å si noe om i grunn, egentlig så er det kanskje galskap å legge ned så mye arbeid i ett pledd og ikke bruke det en tenker på som “godt garn”.
Men så hadde eg en del slikt garn  som eg har kjøpt for en halv “mannsalder” siden + at eg i fjor fikk masse slikt garn som ellers hadde blitt kastet, så dermed må eg jo prøve å få brukt det.
Har enda mer garn igjen så det blir kanskje et pledd til i andre farger, må jo få brukt garnet og så får pleddene brukes så lenge de holder seg okei. 

Garnet er Spar garn fra Spar Kjøp , 50 gr. = ca 100 meter
Heklenål nr 4

Til pleddet har eg brukt 20-25 nøster og resultatet ble et pledd med friske innslag av knallfarger, med masse trådskifter.
Størrelsen ble 135 x 125 cm

Fornøyd med resultatet selv om garnet kunne vært et annet.
Kanskje det blir ett til i samme mønster men annet garn.

Ha en riktig fin onsdag alle sammen 🙂
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg