Testet ut et av Nille sine nye garn

Klarte ikke holde meg unna å prøve nytt garn i fine farger,
valget falt på garnet Ren Bomull 1 stk nøste av hver i fargene gul og petrol.
Strikkefastheten på garnet er 22masker = 10 cm og anbefalt pinne er nr 4.

Garnet er litt tykkere enn bomullsgarn eg pleier strikke med når eg strikker/hekler kluter så eg bestemte meg for å lage 2 små håndklær istedenfor klut. Blir litt grovere enn håndklær eg tidligere har laget, men okei.
Eg brukte heklenål nr. 3,5

Mønsteret eg har brukt er laget av Marit Risdal, et lett og enkelt mønster som ble riktig fint.

Eg synes garnet virker litt hardt og ble på begge nøstene overrasket over å finne en knute midt i nøstet og ble ikke imponert over akkurat det.
Selvfølgelig ble ikke et nøste nok til et håndkle så eg kjøpte 1 til i hver av fargene og heklet til det var tomt,
de 2 siste nøstene var ikke knute i så det var jo positivt 🙂
Brukte litt knalle farger til å hekle en omgang fastmasker rundt + hempe, litt kjekt med litt knallfarger nå til våren.

Størrelsen på håndkledene ble 46 x 32 cm, en helt okei størrelse på et lite håndkle til hendene.
Men garnet er egentlig for tykt til håndklær og kluter.



Laget også noen kjøkkenkluter i samme mønsteret, den okergule er laget i bomullsgarn fra Søstrene Grene.
Et godt bomullsgarn som eg har laget en del kluter av.


De 2 i lime og turkis er heklet av bomullsgarn 8/4, mener det garnet er fra Stoff og Stil.

I tykkelse og mykhet er det bomullsgarnet 8/4 som ble min favoritt av disse 3 garnene.
Lett og fint mønster som Marit Risdal har æren for at eg prøvde dette mønsteret.

Ha en fin kveld med heklenåler og strikkepinner 🙂

 

1 kommentar
    1. Så fine håndklær og kluter du har laget! ❤😍 Og så hyggelig å se at noen blir inspirert av mønster jeg har laget. Har laget flest strikkemønster (de ligger da gjerne med LilleMarit som en del av navnet på oppskriften), men fikk lyst til å prøve å hekle noen også. 😊 Kanskje jeg må finne på noen flere varianter. Har lagt ut 3 til nå 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg