Mannevond ?

Får ikke tid til annet en takarbeid om dagene.

Dagene raser av sted og inni hode skulle eg gjerne gjort både det ene og det andre, men tiden
strekker ikke til.
I de små pausene hekler eg så spruten står, men det blir ikke mye av det.
Tiden går med til å hjelpe til med å skifte et innvendig tak på 45 kvm. og det er ikke gjort på en dag, spesielt ikke når en må inn mellom gammel GLAVA for å sette inn spikerslag og ekstra lekter mellom eksisterende lekter.
Og alt skal jo bli rett og fint før en så har på ny plast og deretter kan begynne å legge taket.

Det å legge taket er jo bare gøy det….men innimellom gammel Glava…det er så langt fra gøy som den kan komme.
Jovisst må en bruke hansker for å ikke klø seg i hjel på hendene og armene, gammeldagse gule oppvaskehansker er flott til det bruket forresten.
Men så er det ansiktet da, og eg klarer ikke gå med helmaske på hode, og dette er i tak så en må se opp og glavastøvet drysser hele tiden……og en kan rett og slett bli gal av kløe !!
Huden klør og stikker og ansiktet koker etter noen timer.
Nærmeste eg kommer en forklaring er at eg føler meg nesten som eg blir mannevond og sint, og hva skjer da….jo eg sier ikke mer ….eg blir stillere og stillere.

Så da lørdagen kom og en hadde fått plasten på området som var ferdig lektet var det en stor stor GLEDE å få begynne å legge tak. Rett og slett bare moro og når en først er komme i gang så går det så det suser.
Men så er spørsmålet…..hvor lenge var Eva i paradis ???…. vi er snart ferdig med takdelen som var klar og da er det andre delen av stua og tiden for å bli mannevond nærmer seg sikkert igjen 🙂
 


Men til da er det bare å nyte Mdf platene uten kløe 🙂 🙂
Etterpå er det å ta fram det en har av viljestyrke og gå på med friskt mot.

Ønsker alle en flott og kløfri dag 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg