Tenker tilbake denne dagen

God kveld alle sammen.

I kveld sitter eg og tenker litt tilbake i tid, tiden går jo så fort, ja eg har kommer dit at det er følelsen eg har.
Kan huske tilbake til da en trudde en skulle være 25år for alltid liksom, tiden gikk så mye senere da.
Men det gjorde den jo ikke , klokken har gått like fort i alle mine leveår egentlig,
men følelsen av tid den har endret seg, og er i stadig endring.

For 18 år siden i dag ble eg bestemor for første gang, ja i en alder av 37 med en liten gutt på 3 år selv, så ble eg bestemor.
Merkelig egentlig, for der ble ingen tid med bare store barn eller voksne,
det ble ingen tid til å se frem til å få barnebarn og babyer igjen liksom.
Eg vet mange gleder seg til å bli bestemødre, venter i årevis liksom, til at det endelig skal komme en baby igjen, et barnebarn,
Slik har eg aldri opplevd det, for når du har en selv med bleier når barnebarnet kommer så blir det liksom som om det går i ett, uten noen venting.

Men bortsett fra at det ikke var min egen baby så var jo gleden like stor, familien ble større, en ble flere, uten den ventetiden liksom.
Og en hjalp hverandre så godt en kunne.
Allikevel er det rart å tenke på at i dag er det første barnebarnet blitt 18 år, og en myndig person.

Siden da har eg blitt bestemor til flere, og med de 2 barnebarna som ble født i 2017 teller flokken nå 10 + et bonusbarnebarn.
11 totalt forskjellige mennesker, det blir spennende å se fremover, alle personlighetene og alle valgene som tas.
Ingen er like så en kan bare undre seg over hvilken vei de vil gå.

Så med mine 5 barn er det blitt en stor flokk de siste 18 årene.
Lite visste eg om at en ble så mange, og flere blir en nok med tiden.
Ikke rart eg nå begynner alvorlig å slite med fødselsdatoer for noen klisterhjerne skal eg nå ikke si eg har.

Eneste eg kan gjøre er å ønske hver og en lykke til i tiden som kommer
og samtidig gratulere mitt eldste barnebarn Malin med 18års dagen 🙂
og lykke til med fremtiden.

Ha en fin kveld alle sammen

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg