Nok no !

De siste månedene har det blitt laget julegave etter julegave og til slutt så ble det ikke fordi eg hadde så lyst, men fordi eg følte eg måtte, det ble rett og slett en overgang fra lyst til tvang.
Nå var det jo slett ingen andre enn meg selv som sa eg måtte klare det ene etter det andre, selvfølgelig ikke, så presset kom fra meg selv….til meg selv.

Så nå er det nok, det blir ikke strikket eller heklet mer julegaver til årets jul enn det som har blitt,
eg kjente eg hadde nådd en grense.

Når eg hadde tatt den bestemmelsen, kom en helt annen følelse frem, nemlig “lysten” til å velge noe eg ville lage.
Det var kjekt det, plutselig var eg i gang med noe lite strikk på tynne pinner og med mønster.
Ikke fordi eg måtte…..nei nå var det fordi eg hadde lyst til akkurat det, akkurat da, og på 1-2-3 var en bitteliten Selbuvott laget og andre godt i gang.

Koselig rett og slett, uten tidspress.
Samme dag ble det startet på litt tv strikk, en genser denne gangen, og du verden så kjekt å vite at det ikke er noe som mååå være ferdig om noen dager for å kunne gis i julegave.

Så nå er det bare å kose seg med handarbeid siste uken før jul.

Ønsker alle en riktig fin adventshelg 🙂

4 kommentarer
    1. Det er mykje kjekkare å drive med håndarbeid når det er for lyst og ikkje på “tvang”..:) Her går det i voksenvotter som skal toves, istadenfor å sy på ein duk som skal bli julegave.. Lysten kommer nok til slutt :p
      Kor mange masker legger du opp på babyvoten?
      Eg har forresten ein liten giveaway på bloggen min no 🙂 Stikk gjerne innom! <3

    2. Ida: Ja alt er mye kjekkere når det ikke er “tvang”
      Håper du blir ferdig med duken som skal bli julegave 🙂

      Lagt opp 40 masker på vottene, og etter vrangborden er det økt ut 4 masker jevnt fordelt

      Ønsker deg en fortsatt fin helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg