Lokketilbud på garn

I dag var eg jammen oppe før fuglene, og det for å gå på Black Friday salg på en torsdag !!
Er det mulig ?
Joda, absolutt mulig.

Våknet flere ganger i natt og såg på klokka, tenkte nei det der gidder eg ikke for eg er jo så trøtt.
Og teoretisk så hadde eg overhode ikke bruk for det eg skulle kjøpe heller, for eg har nok….
og hva snakker eg om da?
Jooooda…garn så klart.

Kjempebillig garn på Europris stod det i flygebladet som havnet i postkassen i går.
Nei…det har eg jo egentlig ikke bruk for.
Tenkte og tenkte….jul neste år?
Såg på flygebladet igjen…..jo kanskje….

Veldig ubestemt gikk eg til sengs i natt  og våknet gang etter gang.
Stod opp, såg på flygebladet igjen i dag 06.40
Og her er det vi blir lurt av reklamen vettu….vi ser på bilde….jo kanskje det hadde vært lurt å hatt en del av det garnet i den og den fargen….jul neste år osv.
Der er det salgstrikset tar meg, joda eg må ha en pakke av den og så en av den.
100 kr for en pakke med 20 nøster….det er jo gitt bort. (på enkelte typer garn)

Kastet på meg klær og innom badet i all hast, en trenger jo ikke sminke seg for å gå på butikken, nei overhode ikke.
Og ut døren noen minutter over 7.
Fremme registrerte eg at ingen kunder kom ut bærende på garn…neida det var toalettpapir som var den store tingen tydeligvis.
Joda, det er jo absolutt en forbruksvare det, uten tvil.
Og kaffi….og så spylerveske.
Toalettpapir , kaffi og spylerveske…da skulle det vel være garn til meg i de sortene eg ville ha da.

Men der er det en blir lurt av bilder og virkeligheten vettu.
For av de 5 typene garn som var avbildet var det bare 1 som var på det tilbudet !
1 type og det var slett ikke den eg ville hatt fatt i.
Så der har vi reklamen i et nøtteskall….bilder av meget aktuelle garn med undertekst om at “utvalget kan variere fra butikk til butikk”, da er de “safe”
Men eg har ikke så stor tro på at de andre 4 typene som var avbildet er i noen butikker eg, for det er nemlig garnet det selges mest av og som folk kjøper uansett pris.

Salgstriks….eller lokketilbud…en kan kalle det hva en vil, poenget er at det skal trekke folk, slike som meg …i halvsvime en tidlig morgen hehe.

Enden på visen ble litt shampoo, toalettpapir …og selvfølgelig …2 pakker garn.
Garn til julegave til neste år.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg