Julekortet til Jacob

For 1 1/2 uke siden såg eg et innlegg på facebook om en gutt i USA som ønsket seg julekort fra hele verden.
Det er jo noe alle kan ønske seg , men dette var en gutt som het Jacob, var 9 år gammel og som var syk. Han hadde kreft og legene hadde gitt beskjed om at han neppe ville oppleve julaften dette året.
Så hans siste ønske det var å få julekort fra hele verden.

Ikke noe stort og vanskelig ønske å gjennomføre, bare et julekort.
Et julekort med adressen til han på sykehuset han var på……
et fint kort med noen ord.
Eg skrev ned adressen hans i boken eg alltid bærer på i vesken min.
Så låg eg flere fine julekort i boken slik at eg hadde å velge mellom.
Dette måtte eg huske å gjøre så fort som mulig.
Og så satt eg meg i bilen og kjørte avsted for å komme til barselavdelingen på et sykehus 25-30 mil unna,
for der var mitt nye barnebarn nettopp komme til verden.

Dagene raste av sted….
glede over nytt og friskt barnebarn,
de andre barnebarna, ens egne barn som selvfølgelig ikke lengre er barn, men ens barn blir alltid ens barn.
Dagene føk av sted,
boken i vesken var ikke i fokus.
Eg brukte tiden på mine barn og barnebarn.

Boken i vesken ble glemt og eg kom hjem i søndag 19 november og tok boken opp av vesken fordi eg måtte betale noen regninger som låg i den.
Men heller ikke da kom eg på adressen eg hadde skrevet ned fordi eg ville sende et fint julekort til syke Jacob.

Nå blir det ikke sendt noe kort til Jacob i heletatt  for Jacob døde søndag 19.november 🙁
Og eg kjenner eg blir skuffet over meg selv….
hvorfor glemte eg det ?
Nå er det for sent.

Familien til Jacob feiret jul med han i helgen, eg håper det ble en glede for han og han hadde fått flere 1000 kort tilsendt og eg håper han hadde glede av alle kortene han fikk.
http://www.tv2.no/nyheter/9502719/
Kort fra meg fikk han imidlertid ikke, for eg glemte å sende det dessverre.

 

2 kommentarer
    1. Nøyaktig det samme skjedde her :?-( Jeg rakk det ikke. Heldigvis var det overveldende mange andre som rakk det. Godt å vite at han fikk veldig mange kort med og uten pingviner av så mange 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg