Ny baby = nytt hentesett

Eg skal ikke skryte på meg å ha strikket like mange hentesett som eg har barnebarn for det ville vært en grov løgn, men dette året har eg strikket 2 hentesett, ett til hver av de 2 barnebarna som er født i år.

Den første av de 2 barnebarna ble født i mars og eg strikket et hentesett som absolutt var til nyfødt, det var så lite at det var nok ikke passelig en måned senere.
Sistemann ble født nå for en uke siden og dette hentesettet var en del større så han kan nok bruke det et par måneder forhåpentligvis.

Det er strikket i en mintgrønn farge Babyull.
Oppskriften er fra heftet Dale Garn 226 Baby Hentesett heftet og strikket i str 0-1 mnd
Buksen er strikket etter oppskriften men jakken har eg strikket helt annerledes enn i oppskriften fordi en ønsket glattstrikket jakke, og uten krage og med buksens mønster som vrangbord istedenfor rillestrikk, så jakken er veldig annerledes enn i oppskriften.
Strikket på pinne nr 3
Luen kan eg ikke huske hvor eg fant mønster på men den er i rillestrikk med en litt “vill” dusk på og en ugle som pynt siden mammaen til barnebarnet er glad i ugler.



Luen er liten, akkurat passelig akkurat nå men det var jo det som var meningen.

Den nybakte mammaen synes settet var veldig fint og da er det bare å håpe på at det blir brukt masse den korte tiden det er passelig for de vokser jo så fort de små babyene.

Ha en riktig fin uke alle sammen

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg