Noen andre kan få glede av det

Eg er jo som en del har fått med seg inne i en ryddegalskap om dagene, det er utrolig hvor masse ting en har.
Og av og til er det utrolig vanskelig å kvitte seg med en del ting også, men til slutt så mååå man.
Det er jo ingen vits å ha så mye ting nedpakket som en aldri ser,
da kan jo heller andre få bruke det om de ønsker.

Så nå legges det ut både på Finn.no og andre steder til en billig penge, for eg føler det blir feil å bare kaste og kaste.
Eg har sagt mange ganger når eg har vært på bossfyllingen, at det vises godt at det er mye penger hos enkelte,
for det er så utrolig hva som kastes.
Og enkelte skal jo følge trenden hele tiden og skifter ut år etter år.
Mange gidder ikke ta jobben med å legge det ut på Finn.no verken for salg eller til gis bort, for det følger jo litt arbeid med det…lage annonser…svare på annonser eller telefoner…og lage avtaler om henting.
For mange så er det alt for mye jobb, da er det lettere å bare kaste det.

Eg har selv snakket med mennesker som eg har hentet ting hos, ting de gir bort og de har selv sagt at dei gav bort ting fordi de orket ikke ha så mange telefoner eller meldinger, da bare fikk den første det og så fjernet de annonsen.
De gadd ikke annet.
Jaja…de om det, hver og en velger jo selvsagt selv, men det viser også en bruk og kast mentalitet.

I dag solgt eg et nytt, uåpnet sengeteppe….for 50 kr.
Eg kunne jo like gjerne tatt med meg sengeteppet og kastet det på bossfyllingen når eg var der litt tidligere i dag og kastet plast og diverse ødelagte ting.
Men eg fikk det ikke til liksom.
Så da ble jobben å lage 2 annonser, svare kjøper på messenger, avtale tid og siden eg forstod at kjøperen ikke var så god i norsk tenkte eg vedkommende skulle slippe å lete seg frem til adressen, så eg avtalte å kjøre 1 km for å møte henne i senteret.
Bortkastet vil vel noen si….for en 50 lapp….. for et sengeteppe eg bare kunne kastet,
og de som virkelig skulle uttalt seg ville vel sagt at ” 50 lappen gikk nå vekk i kjøringa.” 
Men heldigvis bruker ikke bilen min 25 kr i bensin på en kilometer så sånn er det.

Jaja, men det var jo noen som ønsket å gi 50 kroner for dette sengeteppet og vi møttes og det var veldig koselige folk, både damen som snakket veldig dårlig norsk, mannen hennes som ikke snakket norsk, og de 2 barna der jenten snakket og var veldig flink i språket.
Og damen var veldig fornøyd da ho fikk se og kjenne på teppet, men ho hadde bare en 500 lapp så måtte veksle på Lindex tenkte ho.
Nei…det var ikke mulig.
Okei da ville ho gå på Europris og spørre og eg ble med henne dit.
På veien spurde ho meg hva ho skulle si når ho ville veksle, og eg hjalp henne med å snakke i butikken.
Neida, Europris hadde også lite penger så de kunne ikke veksle selv om klokken da var kvart på 6 en lørdagskveld og de skulle stenge kl 6.
Neivel sa eg, da går vi på Kiwi og det gjorde vi.
Med en gang vi kom i butikken tok damen en sjokolade som ho da ville kjøpe for da måtte ho jo få vekslet,
eg sa til kassadamen at nå hadde vi prøvd 2 andre steder uten å få vekslet så nå kjøpte damen en sjokolade for å kunne få veksle. Kassadamen sa at ho behøvde ikke kjøpe noe, men sjokoladen lå nå det så ho betalte nå den….
og eg fikk mine 50 kr.

På vei ut igjen forklarte damen meg etter beste evne at ho var litt stresset.
De hadde nemlig vært i Bergen for å hente en seng de skulle kjøpe på finn.no til ene barnet og de hadde kjørt feil noen ganger så de hadde blitt litt seinere enn tidspunktet de hadde avtalt og selgeren av sengen var sint fordi de ikke kom til rett tidspunkt.
Da tenkte eg i mitt stille sinn at det kan jo skje den beste å kjøre feil i Bergen, eg har kjørt masse feil når eg har hentet ting og spesielt om kvelden når det mørkner eller er mørkt for da er det ikke så lett i små trange gater og i regnvær.
Det er ikke alltid like lett.

Eg håper damen har en fin kveld med familien sin ….og med ny(brukt) seng og nytt (secondhand) sengeteppe.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg