Storrydding i drivhuset

Sist uke ble det storrydding i drivhuset.
Eg må jo bare innrømme at det er ikke hver uke det har blitt ryddet der i år for eg er jo stadig på farten.
Og litt ekstra lus har eg fått på en del av plantene også, slik blir det lett når en vanner rikelig for at ikke plantene skal tørke ut mens en er borte.

Så i dag ble det rydding med hard hånd, og støvsuging av alle kroker og det gjorde seg virkelig.
I år som i fjor har eg planter som har levd i drivhuset hele sommeren, f.eks et par georginer men også noen fucksia har vært der hele sommeren, slik som denne som eg er veldig glad i.

Tomatplantene ble kastet ut, eg kunne kanskje fått litt mer på de, for der var noen små grønne tomater , men de har gjort jobben sin og når eg først ryddet skikkelig opp så ble det sånn.
Eg har en pasjonsblomst som har fått vokst vilt i drivhuset i år og den ble riktig stor og med et hav av blomster på.
Den var jo så stusselig i vår men plutselig så tok den helt av både med vekst og blomsterknopper.
Bare så synd hver blomst står så kort tid.


Neste år har eg lyst til å prøve meg på en ny type av denne sorten.

Fikk også satt noen stiklinger av diverse fucksia tidligere i sommer og de har vokst mye. I dag knep eg av de mye slik at de kan bruke kreftene på å ble enda kraftigere i stilkene sine nå før eg skal ribbe av de bladene og klippe de ned for vinteren.


Eg har alle fucksiaene mine overvintrende i drivhuset, må bare passe på at de helst ikke kommer under 5 grader, men med de vintrene vi har hatt på vestlandet senere år så er det ikke mye varme som skal til for å klare det.
Har varme innstilt slik at det slår seg på når temperaturen kryper under 5 grader.

Herlig med helt ryddig og flott drivhus !

Så blir det en tur innom siden Hageglade på facebook, https://www.facebook.com/groups/hageglade/  
for å se hva andre har lagt ut av bilder og innlegg i dag,
det er jo fortsatt mye fine planter å se i vårt langstrakte land.

HA EN FLOTT KVELD ALLE SAMMEN. 🙂

2 kommentarer
    1. Mange vakre blomster her.. og så koselig å ha et drivhus..selv om det krever en innsats for å holde det i orden der… :)) Koselig det siste bildet også <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg