Ja hvorfor ikke Blåbær ?

Navnet skjemmer ingen sies det, nei hvorfor skal det det ?
Eg har jobbet med en ny dukke og tenkt masse på navn mens eg holdt på .
Prøvd å finne et lurt navn, et kult navn eller et spesielt navn, samtidig noe som kunne kobles til dukken.

Eg trur eg hadde et navn på lur…men vettu eg husker det ikke lenger,
eg har glemt det, sååå lurt var det , ha ha.
For det eg ikke hadde reknet med, det var at den som fikk dukken allerede hadde navnet klart.
Ho hadde tenkt lenge og ventet lenge…..og navnet var bestemt.

Så la meg presentere BLÅBÆR som er en gutt og som nå bor i Loen.

Blåbær er en Lalylala dukke og oppskriften har eg kjøpt på Ravelry, der heter den forresten” Lupo the lamb”
og  oppskriften finnes på 8 forskjellige språk deriblant Dansk som eg har brukt.
Eg brukte heklenål nr 2.5 og bomullsgarn 8/4 fra Stoff og stil til føtter, armer og hode og til lue og kropp ble det brukt Baby ull.

Det som var forskjellen på denne Lalylala dukken og de andre eg har laget var at på denne heklet en alt fra tå til topp i en del, de andre eg har laget har fått hode sydd på når de er ferdige.
Like greit på denne måten egentlig, men selv om eg fulgte oppskriften og laget en ball som eg satte inn i halsen, så blir den etter hvert litt slapp akkurat i overgangen hals-hode.

Dermed måtte Blåbær inn for en liten operasjon bare en liten stund etter den kom til verden og endte opp med noen sting i halsen som en nok kan se på bildene.

Det er jo minuset med sammenheklet kropp og hode, en kan ikke like lett ta av hode igjen og sette noe mer inni, for hode er sydd i toppen og luen er sydd på etter det igjen,
Visst dukkene bare skal stå til pynt så blir jo ikke dette et problem, men når de skal lekes med og det blir en del bevegelse på dukken ser eg stor forskjell.
Så nå jobbes det med å finne på noe f.eks som et rør…som en kan sette inn i dukken når en fyller den, må se om eg finner noe passende.
Luftrør kan man jo fint kalle det 🙂

Neste Lalylala er allerede på vei….heklenålen er i gang 🙂

Ha en flott tirdsagskveld !!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg