Berre tull og bortkastet tid ?

God kveld alle sammen.

For et par å siden var eg med på klutalonger.
En klutalong i gruppen Bittamis design for strikkelystne der vi i løpet av sommeren fikk en ny oppskrift hver uke på en strikket klut, og det ble mange nydelige kluter. Men i fjor datt eg av lasset og deltok ikke og heller ikke i år hadde eg fått med meg at det skulle starte en ny klutalong før plutselig en dag da eg såg Bitta Mikkelborg skrev at nå startet årets klutalong.
Mønsteret kom og det var et nydelig mønster.
Og eg måtte bare strikke den, mønsteret het Løyntnanthjerte og det var strikket 4 hjerte i kluten, dette mønsteret var nydelig synes eg.
Hadde et nøste knallgul Tuva fra Europris så dermed ble mitt Løyntnatshjerte knall gul.
Det ble feriestrikk av den kluten ja.

Uken etter kom der et nytt mønster, men det fant eg fort ut ikke egnet seg til bilstrikk for der var for mye en måtte følge med på i mønsteret.
Dermed ble det noe lettstrikket og eg laget min første klut med både mye heklet og mye strikket.
Synes den ble litt artig eg og den er allerede lovet vekk til ene datteren.

.

På besøk hos min sønn fant eg ut han hadde altfor lite kjøkkenkluter så bestemte meg for å bruke rester av garn eg hadde i bobilen og strikke 10 kjøkkenkluter til han. Litt merkelige farger kanskje men men…de vasker nok like godt uansett. 6 av 10 er ferdig så langt.


 

I den sammenheng ble det sagt at hvorfor i all verden strikke kluter, det kan en jo kjøpe på Europris.
Ja kanskje det er bortkastet tid og arbeid, men hjemmestrikkede kluter er knallgode synes eg og det er jo noe med at de er hjemmelagede også kanskje. I alle fall uttalte ene datteren min i dag at mammas hjemmestrikkede kluter er best.
Så eg fortsetter å strikke gode kluter eg 🙂
Og hvem vet….kanskje ungene sender mammaen sin en tanke også mens de vasket av kjøkkendisken, henger opp eller legger sammen en av sine hjemmestrikkede kluter.

Ha en fortsatt fin fredagskveld alle sammen 🙂

3 kommentarer
    1. Jeg har 2 kjøpekluter på kjøkkenet og resten er hjemmestrikket eller heklet av mamma. Disse har hun laget i billiggarn fra både nille og sparkjøp. Og jeg har fått mange til samlingen i bursdag og julegaver. Og jeg elsker de! Ikke bar for at de er laget av min mamma, men også fordi de er knallgode å vaske med og suger til seg vann mye bedre enn kjøpeklutene. Kjøpeklutene er kun til krise og blir nesten alltid liggende nederst og ubrukt. Fortsett å strikke kluter du, for det er en helt super ting å ha på kjøkkenet 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg