Joda eg tok med meg toalett på tur ;)

God kveld alle sammen.

I dagens samfunn er det så viktig med så mange ting, som egentlig ikke er viktige i hele tatt.
Fasade er jo så utrulig viktig….men hva hjelper det med fin fasade når den er full av falskhet ?
En annen ting som er så viktig for mange det er å ikke dumme seg ut, en er redd for å bli ledd av og en er kanskje lite flink til å “le med” i situasjoner der en flauser seg litt ut.
Det er så merkelig det der kor mye falske fasader der er og det å liksom skulle være så perfekt kan styre livene til mennesker.
Og det å gjøre noe som en trur kan oppfattes som flaut det er jo helt uaktuelt.
Hvorfor?
Hva er det som gjør at hva andre mennesker tenker…skal styre hva eg kan og ikke kan gjøre.


Nei eg er for gammel til å bry meg om hva andre folk tenker om ting eg gjør, og eg er heller ikke redd for at noen skal le av meg. Dessuten kan eg jo være med å le eg også.

Så derfor kunne nok eg ta en spesiell busstur sist torsdag.
Klar som eg var til å kjøre til Florø var det bare en ting eg måtte gjøre først, eg måtte til Åsane på Mega Flis og kjøpe et toalett som skulle brukes som bursdagsgave på en bursdagsfest fredag kveld.
Kven hadde tenkt at bilen min skulle havarere når eg kom heim til meg selv igjen med toalettet og var klar for turen til Florø ?
Ikke eg i alle fall.
Og da var det bare en ting å gjøre …ta bussen !


Som sagt så gjort.
Koffert, bag, toalett og meg selv…..på bussterminalen i Knarvik.
Det var ingen problem å stå der….det største problemet var å få noen som hadde tid til å kjøre meg til bussterminalen.
Kunne jo liksom ikke ta kofferten og  trille den, bagen på skulderen og doen under armen….
det ble for tungt 😉
Men fikk sjåfør til slutt og så var doen og eg klar for tur med ekspressbuss….Vestlandsbussen.

Ut på tur, aldri sur.
Og eg ikke bare tror….men vet , at for mange hadde det vært ALTFOR flaut.

Bussen kom og doen ble lagt under i bagasjerommet og der låg den, helt stille og rolig….til vi ble sluppet av bussen på rutebilstasjonen i Førde der vi skulle bli hentet og ha privatsjåfør siste delen av turen.
Det var sikkert flere på buss stasjonen som flirte inni seg og tenkte : herremin altså…er det en DO ho reiser på tur med. Men de fikk tenke og mene akkurat det de ønsket, for meg var det en grunn til at det ble busstur med toalettet og det var helt okei det.

Og da buss sjåføren sa til meg at han skulle kanskje ha stoppet i enden av stasjonen der parkeringen var så sa eg det var helt okei, for eg såg ikke de som skulle hente meg og visste ikke kor lenge eg måtte stå der og vente…men men eg hadde no toalett i alle fall 🙂 😉


Førde

På bursdagsfesten og senere har både eg og andre ledd godt av bussturen med toalett
men samtidig så har eg tenkt at om en går en del tilbake i tid så ville det nok ikke vært så flaut dette. For om en tidligere kjøpte et toalett i Bergen, fraktet det med rutebåt til strilalandet og fikk det på land på kaien før en så måtte fraktet det videre hjem …så ville det nok ikke vært rart i heletatt …heller normalt

Ha en flott kveld 🙂
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg