Bruktbutikk med dobbel pris av nytt

Så ble eg provosert igjen, og det er jammen ikke ofte eg blir.
Men det er et sted i nærmiljøet som gang på gang provoserer meg, og det er den ene av 2 gjenbruksbutikker
som er her. Joda da er det jo bare å la være å oppsøke det stedet tenker du kanskje, og det er helt sant og det gjør eg også, normalt sett. Men i år har eg faktisk vært innom der 2 ganger allerede, ikke fordi eg har hatt så lyst,
men fordi eg har letet alle tenkelige steder etter noen spesielle ting og da MÅTTE eg bare lete der også.

Første gangen var for ca 4 uker siden.
Da holdt eg på å bygge om en gammel skjenk og hadde bruk for en topp plate.
Fant ut at om en fant et salongbord eller lite spisebord med treplate så kunne det skjæres til og brukes.
Og til slutt fant eg et som kunne passet…på den gjenbruksbutikken eg ikke liker å oppsøke.
Kunne eg få kjøpe det bordet til en billig penge tru ?
Nei …det kunne eg ikke, for det bordet ble brukt til å sette noen kasser på og da måtte dei kassene flyttes og de visste ikke hva de da skulle sette kassene på.
Hjelpe og bevares……som om de ikke kunne sette de på et bord med respatexplate for eksempel
Okei, neivel….fant bord men kunne ikke få kjøpe det.
Men til den historien hører det med at eg fikk en bordplate gratis av søsteren min, takk for det 🙂

Episode 2 skjedde i går.
Eg var da på utkikk etter noen stygge gamle lampeskjermer fordi eg skulle bare bruke noen deler av skjermen.
Igjen fant eg ut at okei…eg fikk stikke innom den bruktbutikken og se.

Som alltid reagerer eg sterk på prisingen av varene på den butikken, BRUKTbutikk med så stive priser at en kan virkelig lure på hva som skjer der egentlig. Dette er brukte ting som folk leverer fra seg, secondhand som det også kalles, butikk der en skal kunne kjøpe brukt fordi en vil ta del i gjenbruk av ting men også fordi BRUKT er billigere enn NYTT.
Phhhffff….joda liksom
Her er priser som kan vippe deg ut av skoene om du hadde brukt tresko.
Her praktiseres det antikvitetsbutikk til de grader, selv om eg ikke kan finne noe på nett som omtaler butikken som annet enn bruktbutikk.
Og som tidligere så blir eg provosert av slikt.
Men det tar jammen kaka når brukte ting fra Ikea selges til dobbel pris… et veldig godt eksempel på overprisingen deres.
Er du Ikea Family medlem får du desse putene til 19 kr på Ikea
På BRUKT butikken skal de ha 40 kr for samme puten !!!!
Helt vilt spør du meg.

Og hvordan gikk det så med meg og søket etter gamle stygge lampeskjermer ?
Jo eg fant faktisk en, litt revet i stoffet, flekkete og med en brukket spil….men okei til det eg skulle bruke den til.
Men så fant eg ikke pris på den, så eg kontaktet personen eg vet har med slikt å gjøre og spurde om prisen på
denne skjermen.
“Å…er det ikke pris på den ? … nei da kan vi ikke selge den”
Mitt spørsmål ble da om det ikke kunne settes en pris på den slik at eg kunne få kjøpt den, eg kunne vente litt.
” Nei det gikk ikke, når det er varer som ikke har pris på så må varen tas inn igjen på lager til den får pris”
Men hvem er det som setter pris på den da spurde eg, for eg vet jo at denne damen setter pris på ting.
“Nei det er jo så forskjellig ” var svaret eg fikk.

Helt fantastisk utrolig, her har vi en lurvete lampeskjerm uten pris men den kan ikke prises så den blir solgt,
fordi den må inn igjen på bakrommet å vurderes. Kunne tro den var kongelig og verdifull.

Da gikk eg rett derfra.
Eg avsluttet forresten dagen med et besøk på Fretex i Åsane og det er å komme inn i kontrollerte former
kan man trygt si. Og til min overraskelse var også de mye billigere på masse ting enn det den overfylte butikken i nabolaget mitt er.

HA EN FLOTT LØRDAG 🙂

7 kommentarer
    1. Moro å kikke i bruktbutikker men sjelden jeg kjøper noe..har for mye som jeg har ..:)) At det skal koste mer der er jo helt merkelig….. God helg videre :))

    2. tepausen.blogg.no: Nei overhode ikke slik det skal være på brukte ting. Da er det noen som har misforstått tenker eg. Riktig god natt til deg og ha en fin søndag 🙂

    3. Den gjennbruksbutikken er helt forferdelig! Syntes nesten synd på de tingene som havner der. Masse er jo knust og ødelagt for de stabler altfor mye inn i hyllene! Og prisingen er heilt på jordet!!
      Veit om flere historier der folk har gitt beskjed og vist (via mobil) priser på ikea, hvor de tar mer brukt en nytt. Og da har de ansatte bare vært frekke i munnen og snakket seg vekk.
      Men om du seie i fra hos NMS (Ved Shell) sier de bare “Oj, det var ikke meningen! ” så sitter de ned prisen. Den Gjenbruken nedom veien er fææl! Anbefaler aldri folk å gå dit!!!
      Men kan anbefale gjennbruksbutikken på Espeland 😉 Den er stoor 3 etasjer og det er alltid orden , og trivelige ansatte! 😉

    4. janne: Så enig i alt det du skriver her, og eg tenker det burde ikke vært lov til å holde på slik, med slik overprising og dårlig behandling av kunder.
      Folk kommer jo på nyhetene for mindre.

      NMS ved Shell er helt topp. Håper bare de holder seg på den måten 🙂
      Ha en fin dag og takk for kommentar.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg