For mye av det gode ?

Kan kreativitet bli et selvpåført stress ?
Ja eg tror nesten det til tider.
For når kreativiteten er større enn det en klarer gripe over…og dagene ikke har timer nok , ja da kan en faktisk
føle stress av noe en overhode ikke burde føle stress over.

Du er så kreativ sier folk til meg, jo tusen takk for det, det er jo hyggelig å få slik tilbakemelding og eg takker og bukker. Men eg tror enkelte ganger at om samme personene hadde sett inni hode mitt hvor mye eg har lyst til å gjøre og å klare, ja da hadde de kanskje kalt det kaos 😉
For det er akkurat slik det er  til tider, det er så mye en ønsker få til at i hode er det bare et eneste kaos.

Mye av kaoset oppstår nok når angsten er til stede.
Fordi det er så masse eg ønsker å gjøre og få til, men så roter angsten det til inni meg og tar overtaket.
For eg vil så gjerne “lage” det og “få til” det…..men så pikker styggen meg på skulderen og gir meg panikk.
Men hva så ?? Hva så om eg ikke får gjort det og det???….hva så om eg ikke får strikket Mariusgenser til alle barn og barnebarn???….. hva så om eg ikke får malt det bildet ??….eller om eg ikke får malt julemus til ho som ønsker seg det?….eller ikke får pusset opp den stolen?
Ja hva så ????
Eg vet rett og slett ikke !
Eg VET ikke noe rett og slett om hva eg kan få til og hva eg kan få tid til, men det vet heller ikke andre mennesker om seg selv, for vi vet ikke.
Men eg vet en ting og det er at eg så gjerne vil få tid til alt dette.

Hvorfor i all verden skulle det være så viktig tenker du kanskje ?
Eg kan ikke svare på det heller eg, fordi eg ikke vet, eneste eg vet er at eg så gjerne vil.

En grå dag har blitt til kveld og eg har klart å ferdigstille ting eg har holdt på med en stund,
så må eg bare prøve la gleden over det bli større enn redselen over det andre.
Men den karen som stadig pikker meg i skulderen er ikke lett å overgå, må bare prøve.

HA EN FIN KVELD ALLE SAMMEN

 

4 kommentarer
    1. Så utrolig bra skrevet. Jeg har funnet ut at det viktigste er å glede seg over de tingene jeg får ferdig ☺️ og ikke minst ta tiden til hjelp så er det utrolig hva man kan utrette. Ha en flott kveld videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg