Du må gå min venn.

Hvor er stien eg skal vandre??…
eg ser den jo ikke !
Hvor er målet eg går for ?….
vis meg det !!

Dagen kom da du ingenting såg….
hva …..
hvorfor……
hvor skal eg gå ?

Du prøver og prøver….
litt hit og litt dit,
men der er ingen skilt som viser vei.
Hjelp meg… eg skjønner ikke,
ser du min vei???

Nei min kjære venn…
eg ser den ikke, men eg vet en ting.
Fortsett å gå……
gå….og gå fremover,
for bak deg er en opptråkket sti.
Du må se frem… steg for steg…..
stien den tråkker du  opp
mens du går.
For det er fremover du skal
for å nå ditt mål.
Du er ikke der nå……men gå…..gå min venn…gå min kjære.
Eg er med deg,
og du skal finne din vei.

Det eneste som kreves….
er at du går.
Fremover!!

Og ja, eg VET det er tungt, men det er lys der fremme kjære du …..
selv om du ikke kan se det.

 

8 kommentarer

Siste innlegg