Tanker en torsdag

God formiddag til deg.
Noen dager er det temmelig tungt å komme i gang, det er nok noe alle har kjent på innimellom.
Og eg som aldri lærer å porsjonere ut riktig mengde hvile og aktivitet eg får meg stadig en midt i fleisen for å si det slik. Akkurat den tingen med å kjenne etter når en trenger slappe av er noe eg har innsett eg aldri kommer
til å lære, for eg må alltid “bare” gjøre ferdig noe først eller “bare “hjelpe med det og det først”….
så kan eg slappe av. “Bare” det ene og “bare” det andre har en tendens til å balle på seg….alltid.


Slik er det vel med å svelge “kameler” også.
En overser urettferdigheter, overser ting en synes er dårlig gjort….dårlig sagt…
tar du den så tar du den….en unnskylder….en gidder ikke bry seg….orker ikke bruke energien
sin på det…. og plutselig så snur en seg og ser der står en hær av “kameler” bak en.
Og det er nettopp en selv som kan gå på en smell.
For den en overså ting fra , den som fikk sagt sin mening, den som fikk unnskyldninger….
den har ikke noen rekke med kameler bak seg den.

Rettferdig?
Nei overhode ikke.
Men at verden ikke er rettferdig er vel noe vi alle vet, eller i alle fall burde vite.
Det viktigste når det gjelder rettferdighet og ærlighet er nok å ikke kaste stein om en sitter i glasshus.

Utenfor veggene er en ny dag godt i gang mens eg sitter her og prøver å få denne kroppen til å
ville fungere men det kjennes godt at denne dagen bør bli en rolig dag.
Så da får en prøve å lytte litt til signalene som gis for de taler et tydelig språk.

HA EN FIN TORSDAG ALLE SAMMEN

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg