Gi ….for å få !

På denne tiden sover vel folk som ikke er på jobb, men eg har de siste dagene snudd døgnet mye.
Burde jo vært under dynen for mange timer siden, men nei…ingen dyne her.

Dagen som gikk var en innholdsrik dag på mange måter, fikk tid med begge søskene mine,
det kommer inn under det eg kaller kvalitetstid, det er ikke alltid en kan kalle tiden en deler med andre mennesker for kvalitetstid egentlig. De gangene en har tid sammen med noen som stjeler energi fra deg kan du ikke
akkurat kalle kvalitetstid. Og de gangene en føler seg utslitt etter tid sammen med noen skal vel heller
ikke innunder kvalitet.

Tenker tilbake på noe noen skrev i går om ensomhet, og om at det finnes mange som aldri får
besøk av noen, og føler seg ensomme av den grunn. Samtidig så finnes det mennesker som ser andre mennesker
sjelden….men som ikke føler seg ensomme, fordi de bruker tiden på ting de liker å gjøre og også “ser” alt
som lever rundt de og føler glede i det.
Eg tenker at du skal ikke sitte på en benk og ikke gi plass til andre på benken…for så å si at du
føler deg ensom.
Du må kanskje gi plass til en annen på benken…
gi rom for andre…
glede deg over andres nærvær ved siden av deg…
før du kan si at ingen vil sitte ved siden av deg.
Du kan ikke si “du bare sitter der alene” visst du ikke ønsker gi plass.
Det handler om å gi….og ta.
Tar du bare uten å gi så kan du heller ikke forvente å få så mye.

Kikker rundt på bordet her og ser at eg burde ha ryddet litt istedenfor å sitte her og skrive.
Det er et salig kaos av heklenåler, ferdige ting, uferdige ting, litt post og en del trådender som skulle vært i
bosskorgen. Kulepenn, papir, fjernkontroller og en halv kopp kald te…..
eg har jobbet 🙂 og sett tv.
Ryddingen står seg til i morra den for eg hadde nemlig noe på hjerte eg måtte få ut,
litt av dagen og litt tanker.

Eg har et barnebarn som hadde bursdag i går og det gjorde til at når eg letet etter bilde av henne som eg skulle legge på facebook så ramlet eg inn på bilder fra sommerferien 2014.
Til Danmark til fint sommerhus med 3 av mine 5 barn og 6 av barnebarna.
En nytelse å sitte å se på alle flotte bildene og stundene vi hadde der, gode minner som ofte snakkes om
og som hadde vært herlig å hatt i reprise.
Men vi får ingen reprise på 2014, vi må skape nye flotte minner rett og slett.
Men bildene de har vi og de kan nytes og det kan mimres.
Bildene i dette innlegget er fra akkurat den turen 🙂

Ønsker alle en fin tirsdag 🙂
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg