Er vel på tide å si Godt Nytt år

God morgen alle 🙂
eller “Rise and Shine ” som eg vet ei pleier si.
Det er jammen på tide å avslutte den bloggfrie juleferien for når sant skal skrives så savner
eg å skrive.
På en annen måte har det vært godt med ei bloggfri uke.
Julen er over….romjulen også…og det er et helt år til neste gang.
Eg har drevet mitt “sigøynerliv” som eg av og til kaller det….med å være litt her…og litt der…
også i julen. Noen dager her og noen dager der, slik eg pleier og også slik det blir når det er
avstander i familien og blant ens kjære.
Det kan være travelt å rekke over alle når en er en stor familie, og mangel på kvalitetstid med hver og en er
en stadig tilbakevendende ting. Da er det viktig å se på hver enkelt lille stund med en annen som kvalitetstid,
for gjør en ikke det, men forventer store lange tider med hver og en, så ender det opp med at en føler en ikke har fått tid med noen.

Julen i vest har vært varm rett og slett, eg har ingen grunn til å klage over å ha måttet kjørt mye på glatta.
Ørlite slaps har eg kjørt i over fjell langs kysten men det er så lite at det ikke trenger nevnes egentlig, og eg har jo selvfølgelig vært glad for å ha sluppet kjøre på glatt føre. 
Termometeret har vist 9,5 plussgrader på det meste så ingen vestlendinger skal kunne klage over kulde i julen
i alle fall.
Og ekstremværet var heller ikke noe ekstremt synes eg, i alle fall ikke det eg har kunnet sett der eg har reist langs kysten. Eg har lest et sted om ei dame som ikke kunne forstå hva vi klaget om ang. stormen…ho hadde fått seg både trampoline, levegg og nye hagemøbler i stormen så ho er sikkert klar for våren  🙂 😉 ja den måten å se det på synes eg var flott.

Selv har eg heklet …og heklet…. snøkrystaller i mangel på julesnø….de er jo fine og så ufattelig mange å velge mellom og ikke er de glatte heller 🙂
Hvor mange eg har laget vet eg ikke akkurat nå…. 50? 60?
Eg stivet i alle fall 12 nye i går og har enda flere som skal stives.
Det er så koselig å starte dagen med å hekle en snøkrystall, fort gjort er det også.

Men eg hadde noen tanker på slutten av året som er over…og de tankene skal settes ut i livet er meningen,
så eg starter på årets gaver allerede nå i januar eg….da har eg goood tid ( håper eg)
Og innimellom hekler eg noen snøkrystaller….jada…eg har fått dilla på det….men det er vel ikke det verste en kan bli hekta på. Så blir det nok snøkrystaller for salg til slutt.

Godt Nytt År til dere alle sammen og ha en fin 2. januar.
I dag trenger eg ikke hekle snøkrystall for i dag kommer de dalende fra luften….tidelibom 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg