Masestrikk er viktige saker

Så klarte eg ferdigstille enda et par sokker, denne gangen sånne ” “normale sokker ” som bestemor strikker” som eldste sønn min kalte det. Rekner med de er “normale” selv om eg ikke kunne motstå fristelsen med å slenge inn 3 striper 😉
Måtte bare  !
Pus passe på sokkene så trådfestingen må vente litt 🙂

Eg har endelig fått fuksiaene inn i drivhuset, det var vel på tide kanskje.
Det satt virkelig langt inne å få det gjort og mens eg gikk der og ryddet sommeren vekk fra hagen
slo det meg plutselig noe, og det kan temmelig sikkert være årsaken til at det var så tungt å komme i gang.
Det var nemlig ikke som det skulle være i år rett og slett.
Noen manglet….
I mange mange år har det vært yngste datteren og eg som har hjulpet hverandre både når det gjelder vårjobbing
og høstjobbing.
Det er jo aldri kjekt å rydde inn for vinteren, men klart det er kjekkere og lettere når man er to.
Ikke rart at det var vanskelig å komme i gang aleine i år.
Men nå er i alle fall plantene inne. 
Det lille bøketreet har fortsatt nydelige blader på ved siden av dammen, skulle jo ha tatt pumpen ut også ja,
men eg satser på at det ikke blir noe særlig frost enda.

I går ettermiddag plukket eg frem noen strikkeprosjekter som eg nå satser på skal ferdigstilles i løpet
av de neste ukene.
Det sies en drar jo ikke med seg torsk på Lofoten….men det blir litt slik for meg når det gjelder
strikkearbeid. Nå nærmer det seg jul og prosjektene måååå ferdigstilles.

I tillegg har en ung dame vekket lysten min til å lage små enkle plagg og eg ser jo at eg  ikke
 klarer la det være heller.
Så da har eg noe “stillestrikk” med masse mønster å ta fatt i , men også noe “masestrikk” som kan
nyttes både på buss, båt, fly, bil og andre masete anledninger 🙂
Veldig viktig med slikt strikk når en ikke kan holde hendene i ro.
Bør passe godt for de neste ukene det. 

Ønsker alle en flott lørdag 🙂

 

 

 

4 kommentarer
    1. Ja vinteren er på vei. Her snør det tett no. Alt må inn no ja. Men klart at å rydde inn når man har mye.
      skal du reise mye no att da siden du trenger fly, tok og anna reise strikk?. Eg har bare godstol strikk eg da hehe. Kos deg med strikketøyet ditt unasett kvar du skal tilbringe dagene fremover

    2. Så koselig bilde av pus som passer sokkene. Ups jeg har vistnok glemt å ta inn plantene men det får vente til i morgen. Ønsker deg en fin kveld og kos deg med strikketøyet ditt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg