Glad “ny eier”

Tidligere i kveld gjorde eg uten tvil ukas KUPP.

Mange snakker om at de får adrenalinkick av ting de gjør, ekstremsport for eksempel
Eg trenger ikke noen ekstremsport for i dag opplevde eg et adrenalinkick bare ved
å ta en telefonsamtale og få vite at YESSS eg var den første som ringte.
2 minutt etter at annonsen var lagt ut på Finn.no såg eg den og rett og slett kastet med
over mobilen og ringte.
“Abonnenten kan ikke ta telefonen akkurat nå…vennligst legg igjen en melding”
var svaret eg fikk. Og eg så gjorde….leste inn ei melding.
Pokker heller tenkte eg…..2 minutt ute på finn og allikevel ble eg for sen.
Men eg kunne ikke la være så eg ringte på nytt 10 sek. etterpå, og da ringte det helt vanlig.
“Eg ringer ang.de 2 nattbordene  du har annonsert på Finn.no , har du de enda?” var spørsmålet mitt.
Jada det hadde han og eg sa eg gjerne ville overta de og at eg kom med en eneste gang.
(Eg hørtes sikkert litt panisk ut  i telefonen 🙂 )

På vei mot døren banket det faktisk på døren min og en fra Fjordkraft hadde noe strøm
han ville selge meg.
” Nei eg har ikke tid, eg seier nei” var svaret han fikk
Nett då var 2 gamle nattbord 10 ganger viktigere enn strøm.

10 minutter senere kjørte eg frem og tilbake i et nytt byggefelt med rekkehus.
Akkurat like husrekker…mange,
og så nye at der var ikke husnummer på husene engang.
Ikke god nok dekning til at eg fikk frem kart på mobilen heller…pokker og…
skulle eg ikke klare finne det?
Mobilen til nattbordeieren kom med samme beskjed som første gang…
“kan ikke ta telefonen”
Til slutt såg eg ei dame som eg fikk spurt, og fant frem.

Smilende fra øre til øre og med 2 “nye” nattbord i bagasjerommet ble den “nye” og den “gamle”
nattbordeieren stående ute i regnet og prate litt.
For eg pleier spørre etter historien når eg får fatt i slike gamle møbler, og historie hadde han.
Det regnet….men hva gjør vel litt regn ?

Han hadde fått nattbordene av sin bestemor for en del år siden og hadde vært veldig glad
for å ha fått de. Men nå passet ikke nattbordene der de skulle brukes.
Hans besteforeldre hadde fått nattbordene til forlovelsen sin, men han var ikke
sikker på om nattbordene da var nye eller om de allerede var noen år.
Nattbordene var laget av en møbelsnekker i Salhus.
Og så sa han at han var glad nattbordene sin nye eier var glad  for å ha fått overta de.
 

Glad ??
Ja gjett om eg er glad, 2 slike fantastisk flotte nattbord……helt gratis!!
Og nå står de her…midt i stua….og eg bare sitter og nyter synet.
Nattbordene skal pusses opp, og enkelte vil nok vri seg i fortvilelse over akkurat det,
men for meg blir det riktig og vil dermed passe inn i mitt hjem.

Den “gamle” nattbordeieren ( som er ganske ung egentlig)….HE MADE MY DAY !!!!!

 

4 kommentarer
    1. Gratulerer med varpet. Eg er vel av dei som er litt skeptis til å pusse dem opp. Men skjønner jo deg og da. Men dei mister den verdien dei har no, Men siden du skal bruke dei sjølv så er det nok rett å gjere det slik da. Grattis 😀

    2. gretashobby: Tusen takk 🙂 Joda eg skjønner de som er skeptisk men for meg er det ting som eg selv skal ha, og senere mine barn etter meg og da er verdien for dei at det er ting eg ha pusset opp og hatt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg