Rosa turstrikk

Eg fant meg litt rosa bomullstråd, Bomull Sport  kjøpt på Spar Kjøp.
Litt passelig strikk i bil men mye mønster så ble vel helst kveldsstrikk.

Mønsteret er fra Bitta Mikkelborg  og det ble finere og finere jo lenger eg kom på det.
Nesten så det er for fint til å bruke som kjøkkenklut.
Men samtidig tenker eg …..koffor skal ikke kjøkkenklutene være fine? Så mye annet
vi bruker ønsker vi skal være fint, så koffor ikke klutene også ?
Vi bruker de jo hver eneste dag, mange ganger om dagen , og det er jo koselig
å se på noe fint mens en jobber med det også.

Eg har strikket utallige kjøkkenkluter, og slitt ut en del også, men det er et sterkt garn
så de tåler masse. De to døtrene mine har fått masse slike kluter av meg og begge er veldig
glad i dei.
Det er kjekt å kunne gi bort slike små ting når en vet dei blir satt pris på.
På mitt eget kjøkken er det kun strikkede kluter og det har det vært i flere år, trur aldri eg
kommer til å kjøpe meg en kjøkkenklut igjen så lenge eg orker strikke de.

Slik ble den nyeste kjøkkenkluten, skikkelig søt spør du meg 🙂


Ha en flott dag alle sammen ☺

 

4 kommentarer
    1. Nydelig kjøkkenklut og eg er så ebig. Kjøkkenkluter skal vere heimestrikka og dei kan godt vere fine. Eg ahr også bare slike kluter. Kvifor bruker noen andre. Og når dei begynner å bli utslitt så havner dei i ein pose i bilen som er til bilvask. Enkelt og greit.
      Det er kjekt å strikke fine kluter så fortsett med det. klem

    2. gretashobby:
      Tusen takk ?Ja eg synes det er flott med slike strikka kluter.
      Og blir aldri lei av å lage slike. Ønsker deg en fin søndag ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg