I drivhuset finnes ikke bare blomster

I drivhuset finnes det masse saker og ting som ikke vokser og gror,
men som er der til glede.
Og alle tingene har sin historie selvfølgelig.
Eg skulle ønsket tingene kunne fortalt historien sin, noen av tingene nærmer seg nok 100 år.

Men dessverre er det ikke slik, så eg må fortelle det eg vet,
resten forblir en hemmelighet for alltid.
Dette kan også fungere som en huskelapp til mine barn når dere lurer på om noe er verdt å ta vare på.


I en periode i livet samlet eg på mokkakopper, nå samler eg bare på gode minner,
men denne mokkakoppen fikk sitt tefat knust og står derfor i drivhuset fordi eg hadde ikke hjerte til
å kaste den.

Disse lysestakene i uglasert porselen kjøpte eg på en bruktbutikk for 20 kr. Eg er glad i engler.

Før det ble noen renovasjonsordning i Norge var det helt normalt å grave alt ned på eiendommen.
Denne kanna og koppen uten hank har eg gravd opp av jorden i min venninnes hage på Flatøy.

2 små kopper med gullhank, de har eg kjøpt på en bruktbutikk.

En gammel rustet spiker gravd opp på en eiendom på Flatøy

På samme eiendommen ble denne lekelastebilen funnet. Eg kjenner den igjen fra leker som fantes når eg
var liten og den kan ha ligget i jorden der i rundt 50 år.

Dette fatet kjøpte eg på en bruktbutikk i 2015 for 20 kr.

2 slike blomsterpotter står det i drivhuset. Det er blomsterpotter min bestemor hadde og som i alle fall
er mellom 50 og 60 år gamle.

Dette slottet er en arv etter min far.

Denne kan eg faktisk ikke huske hvor kommer fra

Visst dette er mine lodd i livet så står de altså i drivhuset 😉
Husker ikke hvor eg har de fra men har hatt de med meg minst halve livet.

Denne gamle nydelige skålen er også en arv etter min far

Liten gammel panne som eg ikke husker hvor kommer fra.

Telysholder i knall lilla glass som eg er veldig glad i, en arv fra min far

Gammel stol kjøpt på finn.no

Håndplukkede skjell fra NordNorge

Dette var litt av tingene i drivhuset, resten kommer i del 2
Ha en flott fredag !

 

5 kommentarer

Siste innlegg