Angsten prøvde å styre.

I kveld har eg vært så heldig å fått være gjest i en 60års feiring.
Det var veldig koselig å være en av de inviterte og å få treffe mennesker eg har kjent  mesteparten
av livet men som eg sjelden ser eller er i festlig lag sammen med.

Men før eg kom så langt som til i kveld var det en dag der eg rett og slett ikke orket mye.
Eg var faktisk for det meste liggende vannrett til i 2tiden om ettermiddagen.
Da hadde eg et par ting eg måtte ordne og  klargjøre gaven til jubilanten og da slo angsten
til for fullt. Det å komme seg gjennom senteret for å få kjøpt noen få ting kostet  virkelig krefter.
Eg var så heldig at eg hadde yngste datteren med meg, ellers hadde eg nok hatt problemer
med å gjennomføre det eg skulle.
Det er ikke noen vits i å lete etter årsaken til den voldsomme angsten, den forsvinner ikke
fordi om eg vet grunnen. Men de mest nærliggende årsakene var vel at eg var så sliten, og
angsten kommer lettere når eg er totalt utslitt.
En annen årsak var ting rundt selskapet eg skulle i.

Timene fra kl 14 – kl 18 var ikke gode timer.
Når svetter pipler og kvalmen er trykkende har en bare lyst til å legge seg ned
Eg fikk også da heldigvis hjelp av datteren  og eg bestemte meg også for at det var greit å
avlyse helt til like før bilen kom som skulle plukke meg opp.
Eg fikk også en prat på telefonen like før eg skulle bli hentet. Desse tingene gjorde til at eg fant så
mye ro at eg kunne sette meg i bilen som kom og bli med i selskapet.
Med beroligende med som trygghet måtte eg bruke kjøreturen dit til å se om kroppen ville
roe seg.

Og det gjorde den heldigvis.
Det var en koselig feiring, tusen takk til et flott vertskap, tusen takk for masse god mat og drikke
og mye lått og løye.
Kroppen er sliten, men den gjennomførte.
Nå har eg slappet av med en kopp te etter at eg kom heim igjen og nå skal det bli godt
å legge seg ned å sove litt og få kvile.
Tiden stopper ikke……en ny dag er på vei

 

7 kommentarer
    1. tepausen.blogg.no: Tusen takk. Ja det er nok mange som sliter på denne måten. Hadde det ikke vært for at det var en spesiell dag eg var invitert i så hadde eg nok lagt meg ned og blitt hjemme.
      Ha en flott søndag 🙂 klem

    2. Vigdis: Tusen takk. Ja det satt litt langt inne å avlyse også og det var på grunn av at det var en så spesiell dag eg skulle i med mennesker eg ellers ikke er sammen med. Hadde det vært noe annet, noe vanligere, så hadde eg nok lagt meg på sofaen og slappet av istedenfor.
      Gode minner har eg nå så absolutt 🙂
      Ha en fin søndag. 🙂

    3. God formiddag. Så bra at du gjennomførte selskapet. Og bra at du ahr ei datter som tydligvis er fortrolig med angsten din og kan hjelpe deg. Når man gjennomfører slikt så Vet en at man kan klare enda mer senere.

    4. gretashobby: Tusen takk 🙂 Ja yngste datteren min har fulgt meg i mye av min angst og har lært å kjenne angsten min. Enkelte ganger kan ho selvfølgelig se bedre enn eg som sitter midt i angsten, men allikevel er ho en trygghet som er veldig viktig for meg. Det aller viktigste når det står på som verst er jo å føle seg trygg
      .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg