Hagearbeid og anna arbeid

Knallvær og mye å ta fatt på utendørs,
problemet er vel bare hva en skal velge å ta først og sist.

Kunne jo laget meg ei liste…
men orker ikke se ei lang liste med ting som burde vært gjort….
så tar en ting om gangen og så går det fremover.
Dessuten er det jo bortkastet tid …tiden som går til å lage liste. 😉

Vandret en runde med plenklipperen først, må jo nesten kunne kalles en morgentur.

Så falt valget på å finne frem malerkost og maling.
Eg liker å male, det er koselig.
Så da var det bare å sette i gang…..
Ei hagemøbelgruppe med smijern på sidene fikk seg et strøk.
Ei hagegruppe eg har overtatt fra min søster og som fungerer fint her hos meg
noen år til. Den var brun tidligere men nå er første strøk med kvit kommet på.
Ei stor skive av et tre ble malt kvit, den skal eg lage noe av.
Ei gammel brun hylle men rustede kroker….nå er den også kvit.
Et lite firkantet hagebord som har vært brunt…..fikk sitt første støk med kvit.
3 timers malejobb , det ble malingen for i dag.

Demontering av glass i lykter er også noe som nå gjøres visst en skal skifte farge
på lyktene. Eg har hatt lykter hengende i bjørken i hagen, lyktene har vært svarte.
Nå skal lyktene vaskes, tørkes og få lov til å skifte farge.
Litt ubestemt på fargen enda.

Synes eg har gjort masse så langt i dag så nå skal eg slappe av litt før eg begynner med noe nytt.
Ha en fin ettermiddag alle sammen

 

5 kommentarer
    1. gretashobby: Javisst skal eg legge ut bilder når det er ferdig malt.
      Akkurat kommet i hus etter å ha vært ute i hele dag og nå er eg så sliten at eg ikke vet hvilken fot eg skal stå på. Men har fått gjort mye i dag. 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld

    2. tepausen.blogg.no: Ja her tar eg det som det kommer, og har akkurat avsluttet jobbingen for i dag. Sliten er mildt sagt men da håper eg på en natt med god søvn.
      Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg