Tolmodig må man være.

God formiddag.

Sitter å venter på en telefon ang. et telefonmøte som eg også ventet på i går ja.
Etter 5 timers venting innendørs i går var eg litt lei av å vente så da ringte eg vedkommende
selv. Kontordamen som tok telefonen kunne fortelle at vedkommende som hadde avtalt
telefonmøte med meg ikke var på jobb i går.
Ja sånn kan det gå….masse venting og tankearbeid til ingen nytte.

Så i dag er det tirsdag og ny venting.
Men i dag ventet eg ikke mer enn 2 timer før eg ringte vedkommende.
En kjekk kontordame svarer og sier ho må sjekke om vedkommende er på jobb på tirsdager.
Da tenkte eg mitt med meg for å si det slik.
Men joda, vedkommende var på jobb , men litt opptatt.
Så nå sitter eg igjen på vent.

Det fikk meg til å tenke på en annen behandling eg går til.
Sist eg kom dit fikk eg beskjed om at nå var det 4 uker siden sist eg hadde vært der,
det var mye avbestillinger med meg….
kanskje eg bare skulle gå der hver 14 dag?
Og eg kjente med en gang at eg følte meg urettferdig behandlet,
eg ble faktisk irritert.
Så eg sa at eg hadde nå vel ikke avbestilt så mye, og tok frem mobilen for å sjekke
min kalender. Da fikk eg til svar at eg behøvde ikke ta fram telefonen for å se for
det viste på skjermen hos behandler.
Der stod avbestilt , avbestilt…..

Da eg kom heim etter behandling var eg fortsatt noe irritert og tok frem kalenderen
for å se over desse avbestillingene eg skulle ha gjort.
Ble litt paff og fikk desto mer følelse av urettferdighet når eg såg at …….

3 uker tidligere hadde eg avbestilt…..
2 uker tidligere hadde behandler avlyst grunna kurs
1 uke tidligere var Kristi Himmelfartsdag.

Det er en som på tull av og til sier :
“Men det skal da ikke gå ut over mei !!! “
det burde  jaggu eg ha sagt også

Ha en flott tirsdag 🙂

 

9 kommentarer

Siste innlegg