I drivhuset akkurat no

Det vokser i drivhuset, det gjør det virkelig.

Første ladning med frø som ble sådd er priklet om og klare for utplantning no.
Noen har eg plantet ut i bed og kasser, andre står ute klare til å plantes.


På brett og i kar her står Cosmos, Stokkrose, Malva, Busknellik og Salvie

Inne i drivhuset står det også mye som skal plantes ut

Blant annet desse, det er Lupin som eg har sådd.
Enkelte vil kanskje si…åååånei….skal du ha slike i hagen ?
De sprer seg jo masse.
Jo eg vet det, eg skal ha de i krukker på terrassen og på den måte styre de så de ikke får spredd
seg alle steder i hagen. Det gjelder jo å klippe av blomsterrankene etter de er avblomstret
og før de får sjanse til å spre seg.


Inne kan det se litt rotete ut, men det er jo noen planter som er komme langt ….andre lite langt.
Helt fremst er 2 Kanariblomkarse som er en klatreplante.
I midten står en jordbærkorg med Reddik som er klar til å komme ut.

Ellers så er det jo Fuksia som driver frem på harde livet.
De skulle jo vært mye større nå, men de var jo komme godt i gang og så ble de svidd i drivhuset,
og eg måtte legge fiberduk i hele taket.
Så nå er de kommet et stykke, litt senere enn vanlig men okei…bedre sent enn aldri

Ha en fin kveld

 

9 kommentarer
    1. Moro å få det til å spire og gro…jeg har ikke sådd noe i år, får kjøpe ferdige planter..men i fjor sådde jeg litt…ekstra gøy når det blomstrer da :))

    2. Så spennende. Jeg har ikke sådd noe i år, men håper å få gjort det neste år. Det er ekstra kjekt med planter man driver frem selv. Ha en fortsatt fin kveld!

    3. tepausen.blogg.no: Neida det er ikke for sent. Lupin er jo en staude som kommer tilbake år etter år. Første året får en kanskje ikke blomster på den men den kan såes hele sommeren og sån kommer den igjen til neste vår. 🙂

    4. tepausen.blogg.no: Det kan jo skje at stauden i løpet av vinteren. Men det kan jo også skje at sneglene spiser den ettervern som den kommer opp. Eg har en staude som har prøvd å spire men sneglene spiser den etterhvert. Var det en staude som sneglene er veldig glad i ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg