Gratulerer med dagen !

Gratulerer med dagen alle sammen.

Mange er nok allerede vært i barnetog rundtom i landet, og unger koser seg og roper Hipp Hipp Hurra.
Det vrimler av festkledde voksne og barn og aller mest barna er fulle av forventninger til dagen.
Gå i tog, spise is og pølser, springe 60 meter eller være med på trehjulsykkel løp, drikke brus og spise enda mer is og bare ha en gøy dag.

Enkelte voksne, kanskje spesielt mødre….kunne nok tenkt seg 4-5 timer til på puten i dag tidlig.
Huset som var helt ryddig til 17.mai ser kanskje nå ut som en har glemt å rydde. Kanskje ligger der slengt
noen kleshengere her og der, ei strømpebukse ble kanskje revet hull i og trompeten en hadde kjøpt til minstemann ligge kanskje slengt på gulvet….den virket jo ikke.
Eg har ingen problem med å se det for meg for slik var det da barna var små.
Med 5 barn og et tidsskjema en skulle holde ble det lett litt kaos i siste liten 17. mai om morningen,
og når en kom hjem om ettermiddagen kom en liksom ikke hjem til et helt strøkent hus.
Dessuten var en sliten når en kom hjem og klær og sko ble slengt rundtom….det ble kveldsarbeid for mor.

Nei 17.mai var ikke noen kviledag akkurat.

I dag er barna voksne og det er de som har jaget om morningen, spesielt dei av de som har flere barn.
Alt har sin tid, eg kjenner eg er veldig glad det ikke gjelder meg lengre.
Det har vel noe med alder å gjøre vil eg tru.
Denne formiddagen tar eg det helt rolig og ser 17.mai feiring på tvskjermen.

Eg snakket med en mor i går, som har 3 barn som skulle gjøres klar i dag tidlig.
Mannen var i utlandet.

Alene med barna ….og satt opp på dugnad noen timer på dagen også +
oppryddning i ettermiddag.
Kjente meg igjen og var glad det ikke er meg det gjelder nå.
Men det er mange slike tilfeller rundt omkring i landet, og eg vil gi en applaus til alle dei,
og et ekstra Gratulerer med dagen !
Fordi dere fortjener det !

Ha en flott 17. mai feiring alle sammen, enten du sitter hjemme eller stresser rundt og passer på å holde øye med barna dine i et mylder av folk.

 

3 kommentarer
    1. Hei. Alt til sin tid. Det var nok litt stress i si tid, men eg hugser ikkje så mye av det. Men så gjorde det ikkje så mye om det var litt kaos heime. For det var jo bare oss da. Dei 17. mai eg hugser best, var dei 3 vi var med å arrangere, siden vi hadde 7. klassing. Da dreit vi i alt heime. Travle men kjekke dager. No tar vi det med ro. eller i år gjorde vi det. Så får vi sjå korleis det blir etter flyttinga. Stress blir det hvertfall ikkje. Ha ein god dag i dag også.

    2. 17 mai er over og ja det var en tid da barna er små og en annen tid nå. men vet du hva, jeg er sliten etter gårsdagen selv om barna er store og jeg så dem i toget og hadde familieselskap… så er jeg trett id ag og gleder meg til snart å legge meg.
      Håper at dagen i dag har vært grei og at du får en fin dag i morgen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg