Hvem skal en ta vare på ?

Natt til torsdag, klokken er 03.30,
stått opp, sett det lysne mot en ny dag.
Solen kom opp litt før halv 6, et nydelig syn.
Eg er takknemlig for en nydelig morning 
Prøver å tenke gjennom de siste ukene, men det er ikke noe vits å tenke,
tar dagen slik den kommer

Eg fungerer som pårørende og følge til byn i dag,
halvt års kontroll.
Halvt år siden sist ?
Eg føler det som det er mye lenger siden.
Det kan kanskje være fordi det har vært ekstra slitsomt de siste månedene, med så mange rare uttalelser
og så mange kameler å svelge.
Eg har en venn på facebook som sa til meg at eg måtte huske på å ta vare på meg selv også,
eg har en behandler som sier det samme,
venner som sier det samme….osv.
Kanskje det er no eg trenger ta litt vare på personen “meg”

Men tar du den så tar du den liksom……
ene kamelen etter den andre.
Men så satt det seg en på tvers……og der sitter den enda.
Som om eg gikk rett i et piggtrådgjerde…og luften gikk ut av meg.
Enkelte skal kunne trykke en ned i skitten…..
holde en godt nede….
fortelle en at ens eksistens er totalt uviktig…..
og så tru at det ikke virker inn.

Men det virker inn.
Føler meg litt tom for luft og tom for krefter.
Hvordan kan en ta vare på andre når det bare er kritikk å få?
Hvordan klare å ta vare på meg selv ?

Tenker igjen på en nydelig soloppgang og er glad for at eg var våken og så solen stå opp.
Er personen eg skal følge i dag glad for at eg skal følge?
Føler personen takknemlighet og glede?
Eg tror ikke det, eg klarer ikke se det.

Det er på tide å snakke og så ta noe skritt tilbake.

Ha en fin dag og nyt den.
Vær takknemlig for en nydelig dag.
Nyt bildene fra dagens soloppgang hos meg.

 

3 kommentarer
    1. Det er ikkje ås mye å si anna enn. Ta vare på deg, for viss du ikkje gjør det. Så har du ikkje noe å gi til dei du virkelig vil gjøre noe for. Du har mange som er gald i deg. BArn, barnebarn venner o.s.v. Men før ein kan vere noe for andre, så må ein gjøre det som er rett for seg sjølv. stå på vennen og gjør det som er rett for DEG <3 <3

    2. Hva er det flyvertinnene sier, ta først på deg din egen maske, hjelp så andre!
      Nemlig!
      Å gi og gi av seg selv uten å fylle på da blir det til slutt som trillebåra mi i går uten luft i dekket og dersom det skulle trilles uten å fylle mer på så blir jo dekket til slutt ødelagt jo.
      Det er ikke egoistisk å ta vare på seg selv. Det er viktig med selvivaretagelse.
      Sender deg en stoooor klem
      Ha en fin dag
      Klem

    3. Tror du skal unne deg et øyeblikk som er bare ditt hver dag. Slik klarer jeg meg når det stopper opp.
      Fra da til da er det min tid, ingen andres. Så er det også viktig å feste blikket på et punkt langt der framme, det er dit du skal, ikke tilbake til igår.
      Å du veit kameler er hårete og noen beist å få ned så prøv å spark litt tilbake.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg