Været er fantastisk men eg kjenner eg ikke helt klarer nyte det

Vi har noen fantastiske dager nå tidlig i mai, solen skinner og det er varmt varmt,
helt supert.
Det vokser og gror både i drivhus og hage og alle trær er plutselig knallgrønne.
Det føles herlig å åpne terrassedøren tidlig om morningen og ikke lukke den igjen før det blir mørkt.
Det er bare helt supert !!!

Så kjenner eg at eg ikke klarer koble helt ut, og det gjør meg irritert ….ikke på andre…
men på meg selv.
På meg selv fordi eg vanligvis kan stenge “skuffen” med slike ting og bare koble det ut.
Men nå kjenner eg at eg er så sliten at eg det føles som eg ikke klarer skubbe “skuffen” helt igjen,
det er en liten åpning der og den gjør at eg ikke klarer nyte dagen 100 %

Det finnes mennesker som behandler en som avfall. Og ikke bare som avfall…..men som noe enda mer,
for mye avfall sorterer vi og finner brukende. Men en er ikke brukende engang, kanskje en ses på som restavfall?
Det avfallet som ikke er brukende til noe annet enn å bli trampet hardt ned med en gravemaskinskuff.
Joda eg vet vi er ikke like og eg vet vi skal ikke komme overens med alle, men når det gjelder enkelte menneske
så skulle en jo tro en betydde mer enn restavfall.

Så kan en jo spørre hvorfor noen kan være sånn, og en kan skylde på det ene og det andre.
Men virkeligheten er en helt annen, for en kan ikke skylde på alder….
en kan ikke skylde på  nyere sykdom…
for sannheten er at det har alltid vært sånn, det er ikke noe som har komme i år, i fjor, eller for 5 år siden.

Eg pleier ikke si noe, eg svelger kameler…..gidd ikke bry meg.
Kamel etter kamel…store kameler….mindre kameler…
Men no er det jammen en kamel som har satt seg fast i halsen på vei ned……
og dette er en sværing av en kamel, og eg klarer ikke svelge den, det er som ene foten stikker opp i halsen.
Og eg er sint.
Men istedenfor å være sint på meg selv fordi eg ikke klarer svelge unna kameler,
så er det på tide å reagere på den som driver å slenger desse kamelene mot meg.

Ha en fin dag i solen…. og husk…..ikke svelg for mange kameler.
Du kan bli dårlig av det.

 

12 kommentarer
    1. Mariann Sæther Tokle: Ja no skal det skje….eg skal få det ut i løpet av de neste dagene og avslutte ting en skal være så snill å gjøre for folk som behandler en som søppel. Kommer nok mer om det, må skrive det ut så eg får det ut.
      Takk for kommentaren og eg ønsker deg en riktig fin dag.

    2. God morgen. Tror du trenger det i dag. Skjønner at det er noen du ikkje er heilt fornøgd med ja. få dem ut av livet ditt da. Mennesker som skaper kameler som du sier er vel ikkje verdt å ha omgang med. Så kvitt deg med desse. Viss det er mulig da. Og stor klem herfra

    3. gretashobby: God morgen til deg og takk for kommentaren. Går bra med meg i dag, i morgen blir den store skitdagen for min del. Da skal eg legge ting frem for lege og andre. Hadde vært greitt om en kunne kvittet seg med det, men når det er ens familie så er det ikke så lett.
      Men eg må distansere meg fra min mor og ikke være den flinke og gode hjelperen for eg er ikke verdt skiten under skoene hennes engang.
      Klem tilbake

    4. Du er et for flott menneske til å måtte tåle sånn behandling. Håper det ikke er en person som er altfor nære deg…..men antagelig er det det siden det har pågått så lenge. Uansett…noen bånd er smertefulle å kutte, men dette båndet høres det ut som du er nødt ti å brutalt rive av. Ingen skal tåle kameler over tid, helt til de tyter ut av halsen….stå på Marianne, dette må du klare så du kan få det bedre. Klem

    5. Vigdis: Takk for kommentaren. Enkelte bånd føler en nok at en ikke har samvittighet til å bryte av, av en eller annen merkelig grunn. Hver gang eg har fått beskjed om akkurat det så har eg svart at det er ikke så enkelt, det er jo tross alt min mor og en har jo bare en mor. Men eg vet jo at det er ikke verdt det, det er ikke verdt å hjelpe og å bry seg, for det blir aldri godt nok og en blir alltid tråkket på uansett. Men eg kjenner no at kroppen trenger hvile.
      Ha en fin dag 🙂 Klem

    6. Bånd til mødre er de sterkeste, tror jeg, og ingen ønsker vel å bryte dem. Jeg undrer på om dette har pågått siden du var liten, eller om det er kommet i senere tid. Vanskelig å uttale seg når man vet så lite. Uansett kan du ikke utslette deg selv for NOEN, så jeg håper du får hjelp til iallefall å sette grenser og ta vare på deg selv. Jeg ønsker deg all mulig lykke til med dette vanskelige. Klem

    7. Vigdis: Takk for kommentaren. Dette har pågått så lenge eg kan huske, i forskjellige grader, så det er ikke noe nytt. Det nye er at ho trenger mye mer hjelp enn tidligere og derfor blir man også mer utsatt for drittslenging. Eg er nok nødt til å trekke meg unna, eg kan ikke være den hjelpende personen for eg bruker alle kreftene mine på det. Det er nødt til å skje en endring eller så er det eg som går i bakken til slutt. Ha en fin pinse og 17.mai
      Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg