Den gyldne regel

Ny dag – ny uke -nye mulighet enda en gang.
En uke med uskrevne dager ligger foran oss alle og det er mye opp til oss selv hva som vil bli
skrevet dag for dag.
Er vi flinke til å ta vare på dagen, bruke den så godt vi kan ?
Er vi flinke til å nyte øyeblikk eller tenker vi ikke over øyeblikkene….
men lar de seile av sted uten å legge merke til dei ?
Såg du solen gav liv eller knep du øynene igjen fordi det var så sterkt lys ?
Det er nemlig helt opp til deg selv hva du vil se.

En ny dag her startet,
timer av den har eg brukt, de er skrevet.
Med heklenålen og te i koppen startet eg dagen tidlig.
En stille start på dagen.
Noen sover forhåpentligvis en god søvn.
Har hatt alle “mine” innom tankene mine og sendt de gode tanker for dagen.
Har vært på reise til det lille hvite huset ved stranden, og sendt gode ønsker dit.

Hva ønsker eg meg denne dagen ?
Eg har ikke så store ønsker……bare smil…glede….godhet….latter
De minste tingene er så ofte de beste tingene.

Hva ønsker du deg av dagen din ?
Har du tenkt over det eller lar du den bare gå uten å tenke på det ?
Er dagen din en selvfølge ?
Mange tenker på dagene som det men
ingen dager er en selvfølge.

For å få det eg ønsker meg av dagen ….så må eg også gi.
Eg må gi det eg selv ønsker meg.

Da hører eg plutselig stemmen til min eldste datter….der ho repeterer til sine barn….
“husk den gyldne regel…..hvordan er den?”
Og ungene svarer….
“jaaada mamma”
” vær mot andre slik du vil de skal være mot deg”

Ha en fin dag alle sammen

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg