Noen vil aldri forstå

I en alder av 52 år så opplever eg enda at noen ikke forstår det de har visst
så lenge eg har levd.
Og det forundrer meg veldig.
Og ikke minst sårer meg.
Eg burde kunne heve meg langt over det å bli såret av det, men når det kommer
fra mennesker en burde kunne vente det motsatte av…..ja da er det vel ganger der sårheten
setter sine spor og merkes på kroppen.

For 52 år siden ble det nemlig fastslått ved dom at ene halvdelen av min tilstedeværelse
stammet fra NordNorge.
Ingen visste vel da kor stor del av med som skulle føle tilhørighet der, føle samme verdier,
væremåter osv.
Det måtte jo tiden vise.
Og det har den vist meg.

Men noen kan fortsatt overhode ikke forstå noe som helst av det.
Bare blåser av det.
Phhhffff…..skjønner ikke hva eg skal der nord….
phhhffff….. eg er jo ingenting for noen der…
fatter ikke hva eg styrer med.

Etter mange år med slikt så burde eg jo overhode ikke reagere,
men enkelte ganger gjør eg akkurat det.
Fordi det har gått så mange år…..og fortsatt kommer samme pfffhhhh-ene.
En blåser det bort og sier det er jo eg som er helt forskrudd.

Okei, da velger eg å være forskrudd.
Heller forskrudd enn å nekte å se.
Men en stemme inni meg vil aldri slutte å si……
kor utrulig dårlig gjort det er at mennesker som burde være nær en…
kun ser seg selv….
og ingen andre.

 

10 kommentarer
    1. Hei. Det er far din som kjem nordfra er det ikkje slik? Er kanskje ikkje rette plassen å stille inngåande spørsmål på. Men viss du vil så skriv å fortel på pm

    2. Det finnes dessverre mange folk som ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon..mangler vel empati ..
      Men gjør det som føles riktig for deg..selv om det vanskelig å ikke bry seg om andres sårende ord..
      Vakre bilder av flott natur 🙂 Fin kveld og god påske :))

    3. gretashobby: Ja det er min far som kom nordfra. Og den som har hatt mest problemer med at eg kan føle noe tilhørighet nordover…er min mor. Skulle tru det var logisk for de nærmeste, men sånn er det ikke nei.

    4. annebe: Tusen takk for gode ord. Mangel på empati er absolutt rette ordet. Vanligvis bryr eg meg ikke men av og til sette det sine spor.
      Riktig god påske til deg. 🙂

    5. Det var din mor eg trodde hadde problem med det ja. Det er vel fordi ho kanskje ikkje hadde så godt forhold til din far da, eller tar eg heilt feil der?

    6. gretashobby: Hadde nesten ikke noe forhold, men det betyr jo ikke at ikke eg skulle skape meg et forhold til en hel familie….noe ho synes var bare tull. ( fordi det ikke passet henne)

    7. Klart du må og bør ha god kontakt med familien til din far. Drit i kva ho syns. Ho ødelegger bare for seg sjølv. Kos deg med familien din nordpå du

    8. gretashobby: Tusen takk for det. Ja eg er helt enig med deg. Og familien der nord som eg har mest kontakt med er jo personer som blir eldre og eldre ….og ingen lever evig. Derfor så viktig å ta vare på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg