Genser strikket i Nord Norge

Som eg har skrevet om i tidligere innlegg…var eg innom Fru Soleng i Svolvær når eg
var i Nord Norge. Det var torsdag 3.mars.
Eg hadde kvelden før fått et bilde fra datteren min av en genser ho hadde så lyst på

Hos Fru Soleng viste eg  frem bilde og ho hjalp meg best mulig med å plukke ut farger av garnet
ho hadde i butikken akkurat da. Ho ventet jo leveranse samme dag, men eg hadde jo ikke tid til
å vente for eg skulle jo reise videre.
Så man tar det man har…osv….
Så dette var garnet som ble plukket ut

Eg fikk også god hjelp til å finne et mønster som passet til garnet
og så måtte eg rekne om slik at eg fikk mønsteret på bildet eg hadde til å passe maskeantallet.

Så ferien i nord ble blandt annet brukt til å strikke genseren datteren ønsket seg….
og ikke bare skulle den startes å strikke….men det skulle være ferdig når eg reiste heim også.
Som en overraskelse og som en takk for hjelpen for mating av katter og fugler.
Det ble gjort litt endringer i forhold til orginalen, men endringer eg visste datteren ville like.
Og ferdig ble den…..
Passet gjorde den også…bortsett fra at eg hadde strikket den for tett opptil halsen,
og dermed måtte rekke opp igjen endel før eg strikket 6 omganger vrangbord til hals.


 

Ferdig genser og klar for påskeferie 🙂
Datteren ble veldig fornøy og da er eg fornøyd også 🙂

 

14 kommentarer

Siste innlegg