Min type souvenir

Kjøper du med deg souvenirer når du er på turer langt hjemmefra?

Når eg var yngre gjorde eg alltid det.
Endel år var det postkort, bokser og skuffer fyltes opp med postkort
En annen periode var det  teskjeer med stedsnavn på…fylte opp i skuffer det også.
Eg har mange ganger seinere lurt på hva eg egentlig skulle med desse souvenirene,
men det er vel slik det er i forskjellige stadier av livet.
Nå er både postkortene og skjeene borte
og eg kjøper vanligvis ikke noe som helst slags souvenirer.

Minner fra steder skaper eg på en helt annen måte nå,
ved å ta bilder.
Så det eg ser blir mine souvenirer,
lagret i hode og på minnebrikke.
Det kan jo være greitt når hodets minnebrikke svekkes….å ha det på en annen brikke  🙂

Å bruke egne bilder som souvenirer tidligere kunne jo bli temmelig dyrt.
24 bilder på en film….av desse 8 brukendes bilder kanskje.
Selvfølgelig blir en flinkere til å fotografere jo mer man gjør det,
men også det at en nå kan knipse bilder og slette selv om og om igjen…
det gjør at fotografering ikke lenger trenger være noen dyr fornøyelse.

Foto = topp souvenir

 

4 kommentarer
    1. Det er sant at fotominner er flotte suvenirer. Så vakre dine er . Du er flink med kamera. Håper du har det fortsatt fint i Lofoten. 🙂 Ha en god dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg