Nattarbeid

Noen sover om natten….andre studerer bilder og leser blogger.
Ja det er jo hver sin lyst….men av og til er det ikke lysten som tar overhånd, men noe annet,
og spørr ikke meg om hva for eg har ikke svaret.
Vet du svaret derimot så tar eg gjerne imot det.

Sovingen min i Nord Norge har vært meget spesiell. Eg trur nesten kroppen ikke skjønner
at eg er her nå på vinteren, kanskje det tror det er sommer siden eg er her nord ?
For sommeren i nord består ikke mest av søvn for min del..for da er det jo lyst hele døgnet og sove kan
en gjøre til vinteren. Ja det var det da….men eg sover jo ikke .

Men det er ikke noe å klage over egentlig, for nå fikk eg jo tid til å lese noen blogginnlegg eg
ikke hadde fått lest. Eg må jo bare innrømme at siden eg kom hit så har eg ikke klart å følge opp den
blogglesingen og kommenteringen slik eg pleier. Men hverdagen kommer nok tilbake.

Det er jo noe godt også med å sitte slik midt på natten, på et koselig bestemorkjøkken,
omgitt av masse gamle ting.
Helt stille…bare tikkingen fra veggklokken høres.
Bortsett fra et lite lys her på kjøkkenet så ligger huset mørkt.
Koselig egentlig, så eg klager ikke.
Sove kan eg gjøre når eg blir gammel sier eg mange ganger, og det kan eg jo.
Klokken viser kvart på 5 ….kan vel kalles veldig tidlig morning for enkelte.
Eg har strikket litt, lest endel blogger og sett gjennom bildene som eg tok på tur til Vesterålen i går.
Og så har eg koset meg med 2 kopper med god te.
Det er ikke så altfor lenge til det skal begynne å lysne og det gleder eg meg til,
eg synes det er fint å se en ny dag bli til.

Det kommer nok flere blogginnlegg fra meg i dag, iallefall bilder fra turen i går. Turen endte med
308 bilder med kamera + et veddemål som eg tapte og dermed kostet meg å bake ei kake.
Merkelig hva en kan vedde om. Trudde g hadde en peiling på kor mange bilder eg ca hadde tatt i går eg….
men det hadde eg tydligvis ikke siden eg tapte et veddemål om antallet.
Men godt eg veddet om en kake da og ikke kamera mitt….for DA hadde dedt vært et tragisk tap.
Noen har handveske og hele “livet” sitt i den når de skal noe….eg liker ikke handveske og det eg har med
er kamera.
Jammen er det forskjell på folk her i verden og godt er det.
Hadde vært kjedelig om alle gikk rundt og fotograferte hele tiden 😉

10 kommentarer
    1. Bloglovin appen er nyttig for nå kan jeg følge deg uten å måtte ty til tryneboka som jeg ikke er glad, det veit jo du ;)))

    2. Ja, fikk med meg at du hadde vært på Sortland. 🙂 Tenk at du er her oppe. Ta mange flotte bilder, minner for livet. Kos deg og ta hver dag som den kommer.
      Et koselig innlegg, som gir stemning. 🙂

    3. Anonym: Ja det er sant….litt spooky dette for nesten så eg føler at du er kjent…selv om du er anonym.
      Men eg kjenner ei som driv å bærer rundt på livet sitt i håndveska, og det er ikke noe pittelita håndveske…neida…den er svær. Synes nesten litt synd i henne som må drasse rundt på hele livet hele tiden 🙂 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg