Fru Soleng …uten tvil

Garnbutikk er ganske umulig å gå forbi…..
også når en er på tur.
Men så manglet eg litt garn til sokkene eg strikker på
så da hadde eg jo god grunn til å gå innom garnbutikk i Svolvær.

Den første eg var innom husker eg ikke navnet på,
men den solgte også sko og vesker i tillegg til garn.
Eg kan ikke si eg ble møtt av noe særlig kundevennlighet….men men
eg tenkte ikke så mye over det.
Eg fikk kjøpt det garnet eg måtte ha…
2 nøster til sokker…
…men heller ikke mere.

Så gikk turen til strikkebutikk nr 2….Fru Soleng.
Der ble vi møtt med kundevennlighet, god prat og latter.
Hjelp fikk eg jammen også.
En god stund senere og noen 100 lapper fattigere gikk eg derfra….
veldig fornøyd.
Det kaller eg kundevennlig butikk !

Men man kan jo ikke huske alt på en gang,
så på god vei til bilen kommer eg på at eg må jo kanskje ha pinner
når eg skal strikke.
Så i all enkelhet stikker eg innom strikkebutikk nr 1 igjen,
istedenfor å gå tilbake.
Dessuten mangler eg 1 nøste garn i en annen farge.
Så vi rusler inn og eg legger frem mitt ærend…
et nøste garn som passer til dette garnet
(tar opp et garnnøste)
 + pinner.

Og makan til svar og dårlig kundebehandling.
Eg ble ganske stille istedenfor å gjøre som eg burde gjort….
sagt noe.
For den dama burde solgt noe annet en garn iallefall,
der var ikke et snev av hjelpsomhet å se.
Svarene eg fikk hang ikke på greip.

Tente ikke ei krone mer på meg den butikken nei,
heldigvis fantes det strikkepinner på Rema.
Og forresten ….
garn til sokker også…fra sandnesgarn…7 kr billigere pr nøste.

Finnes ikke et snev av tvil……
Fru Soleng hadde butikken som var både koselig
og som tok vare på og behandlet kunden
med respekt.

 

9 kommentarer
    1. Tusen hjertelig takk ❤ Du ana ikkje kor mye du har gjort mot ei gammel distre dame nu i disse hvileløse dagan. Ha en fortsatt fin kveld. Stor klem ❤ Fru Soleng

    2. Hei. Eg var innom to garnbutikker med samme resultat da eg var østafor eg og. Skal man selge garn og pinner, ja så må ein vere intresert i det. Man trenger ofte hjelp når ein er på slike steder. Skal du bare ha nen nøster av ein type du veit kva du skal ha så går det jo greit. Men ofte vil du ha synspunkter og litt hjelp. Godt du ikkje la att mer penger da. Fy søren den butikken varer ikkje lenge.

    3. Kundebehandling er alfa og omega. Var innom et reisebyrå og spurte om de hadde turer til xxx, hun hadde ikke hørt om stedet enda det var mange turister som dro dit, kunne lese det i ukeblader. Jeg gikk ut og googlet det da jeg var på kafe. Gikk tilbake og spurte henne om de hadde trer dit og hun undersøkte Spurte henne om hun ikke kunne googlet det da jeg var der men hun sa at hun ville heller at jeg skulle gjøre det! Makan. Andre steder hjelper de deg og googler når de første er ved kjermen… nei kundebehandling er viktig. Fullstendig enig med deg.

    4. Fru Soleng: Tusen takk selv 🙂 <3 Det var en glede å komme inn på butikken til deg <3
      Og eg kommer gjerne tilbake.
      Ha en god natt og en fin dag i morgen 🙂

    5. gretashobby: Synes heile greia med den butikken var noe merkelig. Kunne holdt seg til å selge sko og vesker trur eg. Eg ønsker i alle fall ikke legge ei krone der om eg kommer dit igjen.
      Litt service bør man jo forvente 🙂 Ha ei riktig god natt 🙂

    6. tepausen.blogg.no: Tusen takk.
      Ja eg blir noe fortvilet når eg møter slik behandling rett og slett.
      En skal jo ikke måtte tigge for å få hjelp eller for å få handle. Nei da går eg heller et annet sted.
      Ha ei riktig god natt og en fin mandag. 🙂

    7. Helt enig med deg. Glemmer ikke da jeg skulle ha en selskapskjole. Vi var tre damer på tur. I en flott butikk som har fått mye ros for sine klær gikk vi, slett kundebehandling. Så var vi en en butikk drevet av to gamle damer, sikkert med mye erfaring. To av oss kjøpte rett og slett to antrekk hver. Der fikk vi hjelp til å finne kjoler som passer oss. Vi skulle bare ha en ……
      Ha en flott mandag

    8. tepausen.blogg.no:God morgen til deg. Ja slik kan det gå visst en virkelig føler seg velkommen og blir sett og tatt vare på 🙂
      Det betyr alt rett og slett.
      Ha en fin mandag du også 🙂

    9. Ja det å bli sett og møtt betyr alt i alle ulike relasjoner. Til og med når du får et nei men opplever at du er blitt sett og hørt så er det et bedre nei å få!
      Ha en fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg