Skuddårsbarn

Så var det skuddårsdag ja….det er jo ikke hver dag.
Tenker på alle de som er født på denne dagen og som ikke har fått
feiret bursdag på fødselsdagen sin på 4 år nå, tenker det blir gjort litt stas på disse
bursdagsbarna i dag.
Burde iallefall bli gjort ekstra stas på dagens bursdagsfeiringer
spør du meg.
På verdensbasis finnes det viss litt under 5 millioner mennesker
som er født på denne dagen.

Alle disse menneskene som er født på akkurat denne dagen,
i Norge ca 3150 personer
+ eventuelt de som blir født i dag,
alle disse må jo legge feiringen av bursdagen enten til
dagen før de er født eller dagen etter.
Eg vet ikke hvilken vei eg ville ha gått da….
men kanskje til dagen etter…
for dagen før var eg jo ikke født.

Det er nok litt spesielt å få et barn på skuddårsdagen,
men det at et par klarer å få hele 3 barn på 3 forskjellige skuddårsdager
det er jo helt utrolig.
Men en familie i Norge har faktisk det.
Kan mildt sagt si den familien har et veldig spesielt
forhold til skuddårsdagen.

Dette er også dagen da damene liksom har “lov” å fri
ifølge gamle skikker.
Er vel ikke så mange pr i dag som tar det så alvorlig kanskje,
men er nok sikkert damer som i dag benytter seg av anledningen
til å fri til sin kjære.
Samtidig så er det noen steder de regner det som uflaks å gifte seg når det er
skuddår,
og da spesielt på skuddårsdagen.

Det finnes også en egen skuddårshoudstad i verden,
det har eg lest om i dag.
Det er en liten by som heter Anthony
og som ligger på grensen mellom Texas og New Mexico.

 

2 kommentarer
    1. Morsomt innlegg. Og jeg var virkelig ikke klar over at det var skuddårsdag i dag. Men når jeg tenker meg om, så så jeg på fb at der var en jente som sa at det var 4 år siden hun hadde fridd til mannen i dag. Da skjønner jeg mer….
      Godt at du husker dem som skal feires i dag. Ha en flott kveld. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg