Litt sigøyner

God morgen alle sammen
Søndag og hviledag….ikke gjøre noen ting….bare slappe av å nyte dagen ?
Å neida…det blir en annen vri på søndagen her.

Etter en natt med lite søvn….jaja at denne natten ble kort må eg rett og slett
kjefte på meg selv for, for når en velger å ikke legge seg ja da kan en jo ikke surmule
om en er trøtt heller.
Så selvforskylt så absolutt.
Men når alarmen begynte tenkte eg….hva skjer ???
Men det er bare å kaste seg rundt….selv om eg i øyeblikket føler eg har like dårlig syn
som det er SIKT ute….og det er jammen ikke mye.

Siste uka har vært ei “flaksende” uke rett og slett…..
litt sør og så litt nord …..
litt sånn sigøyner.
Men for å være helt ærlig så har eg mange ganger …helt siden eg var i tenårene…
følt meg litt som sigøyner….
hører ikke hjemme noen steder….
og er på reise.
Men det er jo faktisk det livet handler om…..en reise.
Og kanskje det er lettere for en “sigøyner” som meg å ta det som det kommer,
enn den som er uhyre stedbunden og blir helt satt ut når uforutsette ting skjer.

Så nå skal denne sigøyneren pakke ferdig kofferten sin,
for så å ta en tur litt sør.
Så flott at det finnes ekspressbusser og ekspressbåter….
iallefall nå når eg føler ting skjer  litt i ekspressfart.
Bare å holde seg fast….og henge med.
Så skal eg prøve å lade opp et par dager…..
før eg vender blikket langt mot nord.
Da slo en sang plutselig ned i hode mitt…. ” hjem hjem langt mot nord “
Men det er ikke i dag….det er en annen dag,  så det legger eg til side akkurat nå…
for i dag er i dag….og det er den dagen eg skal være i.

Ha en flott søndag alle sammen….uansett hvorden dere bruker dagen.

 

6 kommentarer

Siste innlegg