Hånd i hånd med angsten

Har du dager der noe surrer rundt i hode hele tiden
og du prøver å koble ut litt….
men får det ikke til?

Denne dagen er absolutt en slik dag i mitt hode… full fart hele tiden,
ikke full fart med det eg skulle ha gjort…. for det går tregt
neida…det er tankene som fyker rundt.


Litt av det er nok fordi eg nesten føler eg driver litt maratonløp med meg selv,
litt mange baller i luften på en gang…på veldig kort tid.
Men eg har vel skrevet et sted at eg kan like å være spontan til tider,
så nå er det jo liksom å kaste seg rundt og gjennomføre flere ting på kort tid.
Det som er lurt i slike tilfeller….det er jo å legge fra seg en ting når en har gjennomført det
før en springer videre til neste ting på listen.
Men så er det jo ikke alltid det fungerer slik vettu  🙂
Så da må eg bare ta med meg følelsene videre.


I forhold til angsten eg har så har eg det jo best når eg er hjemme.
Samtidig har eg vel aldri vært laget slik at eg har ønsket bare å være hjemme.
Eg har alltid ønsket å se ting, se steder, oppleve litt.
Det trenger ikke være jordomseilinger…neida det kan være småturer også.
Mange ganger så bor en et sted og aner nesten ikke hvordan det ser ut i nabokommunene
eller i nabofylket. En kan bare hovedveiene….de små bygdene på sideveiene….der har en kanskje aldri vært. Så der er mye å se…både nært og lengre vekke.

Så det å ha angst og ha det best hjemme passer ikke overens med den biten som er spontan.
Da har eg valg….selvfølgelig har eg valg.
1.Eg kan enten velge å være hjemme og vite at eg stort sett har det greitt…
eller 
2.eg kan gjøre det eg ønsker og dermed utfordre meg selv og angsten.
Valget blir alternativ 2.

Ikke det enkle valget….men det utfordrende valget.
Og det koster, det koster veldig mye.
Det koster medisiner….
det koster uro i kroppen….
det koster situasjoner folk aldri tenker over….
det koster energi
og ikke minst mye krefter å gjennomføre.
Hånd i hånd med angsten.
Ting veldig mange mennesker overhode ikke tenker over eller har grunnlag for å forstå.


Så kommer det ganger….som akkurat nå
der litt mye og litt mange ting skjer på en gang.
Ting som en ikke kan forandre på ….eller vil forandre på.
Da må en bare prøve så godt en kan og samtidig hente energi der en føler en finner det,
puste i pausene og ta med seg gleden i det en skal gjennomføre.
Det som er slitsomt må en prøve å kaste bak seg hele tiden,
for det er fremover en skal og det er ikke nødvendigvis det enkleste valget som
fører en fremover.

 

6 kommentarer
    1. Så flott å lese at du setter ord på disse tingene. Det gjør det litt lettere for andre å forstå. Du er ei tøff dame med ståpåmot. Lykke til med alt du har satt deg fore å gjøre 😀

    2. Så tøff du er, velger det som koster mest, men som kanskje blir det beste totalt sett. Jeg har vært der med alt tankespinnet og slitt med å koble av fra angst og stress. Det kan bli bedre, tro meg. 🙂 Ha en fin dag i dag. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg