På’an igjen

Av og til er eg så lite smart
at eg må gjøre ting på nytt etter en liten stund.
Som f.eks når eg strikket 2 par sokker til eldste sønnen……
i 100 % ull.
Det er jo bare tull egentlig…og det visste eg jo.
Sokker i ren ull betyr hull…..
så enkelt er det.
Det lærte eg faktisk som ungdom.

Så nå er det på’an igjen….
denne gangen strikkes sokken ned til hælen i ren ull
(bare fordi eg vil bruke opp garnet)
og resten av sokken strikkes i sokkegarn.
Viking raggen
70 % superwash ull
30 % nylon.

Sokkene i 100% ull er utgått

Ha en fin fredagskveld alle strikkere
og heklere rundtom 🙂

 

6 kommentarer
    1. tepausen.blogg.no: Ja først tenkte eg at eg skulle klippe av og kun strikke foten ny, det hadde vært det raskeste. Og startet med det på ene sokken. Men så følte eg den gamle delen såg så trist og gammel ut sammen med den nye….så da blir det helt nye sokker.
      Eg visste jo at det ville gå sånn siden det var ren ull men men…..

    2. tepausen.blogg.no: Huff ikke si det sånn da, da synes eg synd i sokkene som nå går i bosset.
      Hadde det vært ventilasjonshull de hadde laget så skulle eg fikset dei, men det ser ut som de har eksplodert av varme nesten 😉 <3

    3. Lurt. Blir fort sånn på han igjen om man bare bruker ull. Her strikker bestemor og tant sokker, eller lester, som vi kaller dem. Det er fordi jeg synes det er så kjedelig. Så heldig din er, som har ei mamma som strikker lester.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg