Kirke med kirkeskip

Eg snakket i går kveld om at eg ville prøve å komme nær hurtigruta denne
morningen, men det ble dessverre ikke noe av. For når eg tenker over hva klokka
var den morningen eg fikk et glimt av sørgående skip så skjønner eg at den morningen var skipet sein ut fra Florø havn.

Så det som skjedde denne morningen var at når bileieren var kjørt til jobb
og eg kunne overta bilen, så var hurtigruteskipet allerede komme for langt
til at eg fikk tatt nære bilder.

Så da ble det litt tur rundtomkring rett og slett.
Blant annet til kirka 

Florø kirke er en langkirke fra 1882.
Kirka er bygget i tre og har 500 sitteplasser.

Denne kirka har et kirkeskip hengende midt i kirka.
Utenfor kirka er det flott uteareal bl.a med fontene og bøkehekk.

Rett over veien er der turstier. 

 

6 kommentarer

Siste innlegg