Strikking skaper psykopater og “mens” skal ikke koste

Det er utrulig kor masse rart en skal lese..

To ting har festet seg i hode i dag og det første var noen 17åringer som mente
at en burde få gratis bind og tamponger pga at en hadde jo ikke bedt om å få mensen,
og at det utgjorde en stor kostnad måned etter måned…år etter år
Eg måtte se to ganger om eg las riktig.

Hvordan klarer folk komme på slikt var det første eg tenkte ?
Det opprettes aksjonsgruppe som skal stå på for å få dette til under slagordet
“Mens skal ikke koste”
De har også laget facebookgruppe om dette.

(Det har i Norge blitt laget en oversikt som sier av en bruker ca 732 kr pr år
på mensen.)
Og vil en bruke mindre penger så kan en sjekke ut lavprisprodusentene.

Nå er det jo så utrulig moderne å strikke…. hva med å strikke bind ?
Det gjorde de i gamle dager.
Eg husker min mor hadde strikkede bind når eg var barn.
Eg mener jo selvfølgelig ikke at vi skal gjøre det, men eg synes det er utrulig at en kan
starte aksjoner for noe slikt.
Kun min personlige mening da.
———————————-

Den andre artikkelen i dag handlet om strikking.
“Strikking skaper psykopater og uro i hjemmet ifølge forskere.”
 
Artikkelen dukket opp på facebook og stod i e-avisa og er jo bare tull.

Om e-avisen heter det :Eavisa er en underholdningside med fokus på satire og humor.  Siden er kun ment og skrevet for å underholde samt sette satiriske og ironiske vinklinger på samfunnskritiske saker.  Ingen ?nyheter? eller bilder bør tas bokstavelig eller seriøst.

Artikkelen finner du her ikke noe galt med fantasien i alle fall 🙂


Trenger en kopp te trur eg 🙂

6 kommentarer
    1. Hahaha mye rart som skal støttes økonomisk da. Mulig jeg burde hatt en kompensasjon nå for å hatt 4 damer i husholdningen 😉
      Fortsett strikkinga du, det er skapende fritidssysler og det trigger hjernen positivt.
      Ha en fin dag

    2. Atle Lundhaug.: Kompensasjon for å ha hatt 4 damer å brødfø av lønningsposen…ja det burde vært en slags støtteordning for det. Senskadeordning for alle utlegg gjennom mange år 😉
      Ja du får kaste deg på bølgen av aksjoner, lage en støttegruppe, ta en “gå sakte” aksjon på jobb…hehe….og håpe på det beste.

      Ja eg fortsetter strikkingen min eg, trur eg får mer ut av det enn av å lese slikt.
      Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg