Mandag sysler

Ei stille stund før denne kroppen skal til med dagens ting, et stort krus varm te,
litt facebook og litt nyheter. Føler kroppen må gå seg i gang litt.

Denne dagen blir en sånn alt mulig dag, hit og dit , frem og tilbake…..
rettere sagt en støttekontaktdag med det som måtte følge med det.
Det er ting som skal fikses, medisiner som skal hentes, handling og ellers
ting min mor måtte ønske å gjøre.
Denne gangen har ho heldigvis laget liste fikk eg vite på telefonen,
og det er jo veldig greit , for da er det jo lettere for at alt blir gjort.
Er jo ikke så lett at eg skal huske på tingene heller.

Eg prøver å la være å ha noen som helst ting eg selv må gjøre,
for det gjør bare til at det blir mer forvirrende for min mor.
Det er veldig greit at det er bare hennes ting som er nødvendig liksom.

Men eg tenker eg skal høre med legen angående slike kurs eller møter
for dementes pårørende som en kan gå på,
det kan jo være greit å ha møtt opp på slike ting og fått litt mer
informasjon om enkelte ting der.
Legen snakket jo om noe den første gangen er var med henne til lege…
men….det har eg glemt …he he….
kan jo ikke huske alt heller…….

Ellers er vinteren tilbake for fullt og denne gangen ikke med tørr fin snø,
nei denne gangen er det vått og tungt og dermed drittføre på sideveiene.
I tillegg har det nå begynt å regne.
Det kan fort bli en dag med mer moro enn man ønsker.
Men men….får ta det som det kommer.

Ha en riktig fin dag alle sammen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Hei og god ettermiddag. Håper dagen med din mor og alle hennes gjøremål gjekk greit. Sjølv om det er ekkelt før og dårlig ver. Men slik er det jo. No sludder det her. Ja ja, vi får ta dette veret også.
      Eg har bare ordna mine ting i dag og det gjekk i ett fra eg for ut døra 9.10 til vennina mi dro kl 15. No skal eg snart tenke på om vi skal ha litt middag i dag.hehe. Håper du får slappe godt av i kveld. klem

    2. Jøss idag kom du seint inn på min mobil, begynte å lure litt. Fine bilder idag å. Må være vanskelig når noen så nær blir dement.
      Ha en fin kveld.

    3. Hei. Du det finnes her hvor jeg bor pårørendesenter og jeg ville kontaktet dem. Når svigermor levde så var vi på forelesing der som omhandlet et tema vi ønsket å høre mer om. Spennende å høre om din kommune har noe 🙂

    4. Atle: Takk for det, var en slapp kveld etter en lang dag. Eg tror eg har en måte å distansere meg fra det på. I tillegg er min mor og eg veldig forskjellige som mennesker.

    5. Ser eg skrev litt merkelig. Det eg mente var at eg glemte å spørre legen…..litt sånn halvdement eg sikkert…. Så skrev du at der du bor finnes det et pårørendesenter…..var det eg mente eg skulle sjekke opp i liksom, om det var noe slikt her og 🙂
      Går litt fort i svingene av og til og da er det ikke sikkert alle forstår kva eg mener når eg skriv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg