Mens vi venter….

Da har eg vært ute og blitt kliss blaut, regner og blåser i vinkel
og eg har sikret litt løse ting rundtomkring.
Ha også skrudd noen skruer i taket på drivhuset så nå håper eg alt er okei.

Merker at dette er en sånn ventedag….
venter på stormen.
Men det blåser bra ute allerede merker eg….og vinden kommer i skikkelige kast.

Det er jo lenge siden “Dagmar” , det var jo i 2011, men eg husker ikke noe spesiellt
fra det uværet. Det blir jo til at man glemmer slikt, spesielt når det ikke har skjedd noe,
for da er det jo ikke noe å huske på liksom.

Men nyttårsstormen i 1992 den husker eg…. for den var voldsom.
Da bodde eg i nærheten av Florø i Sogn og Fjordane og den stormen gjorde mange
ødeleggelser i bygden eg bodde i.
I tillegg låg trær strødd rundt alle steder og førte til problemer på veiene.

Hvordan det blir denne gangen det vet vi ikke enda…
Det er nok veldig mange som er spent vil eg tru.

Ha en fin dag

1 kommentar
    1. Hei, ja i dag er vente dag. HAr vore ute og tatt under tak ting som kan flyge eg og. Det har gått steinras mellom Sande og Vadheim så der er veien stengt. Trailer knust emn ikkje menneske skade heldigvis. Vi som skal til Førde i morra, hm. Vi får sjekke om vi klarer å komme oss dit før vi starter.
      vimista strømmen i 12 timer under Dagmar og det gjekk store ras i bygda. Stasministeren var på besøk i ettertid. Så den jula hugser eg. No har vi masse lys og er klar om noe skal skje.Men krysser fingrene for at det ikkje gjer det. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg