Nett som poteta…..

Potet….det brukes til mye … og mange ganger sammenligner eg meg selv med poteta.
Har ikke noe fagbrev på noe som helst bestemt område nei…..
det ble ikke sånn for meg.
Men derimot….sånn som med poteta….så kan eg brukes til mye.
Det har nok med at eg aldri har godtatt det at det er kun menn som kan gjøre slik og slik,
og damene sånn og sånn.
Visst en prøver…og også feiler kanskje….så lærer man. Og så er det om å gjøre å ikke gi opp.

Ting koster penger. Å leie har en kanskje ikke penger til…..så ka gjør man ???
Prøver selv !
Eg har vel alltid vært sånn, helt fra  eg var 15-16 år.
Samtidig så har eg vokst opp med det motsatte…..eg fikk ikke lov å sage opp ved for min
mor når eg var 40 år…..for det var skummelt. Det måtte bror min gjøre….for han var mann
og 33 år. Sånn var det med den saken.
Mann e mann…. he he.

Ble ikke noe strikking på meg i formiddag….for da måtte denne poteta….og datteren som er opplært til å være potet ho også…..ut å skifte bakre eksospotte på bilen min.
Det nærmer seg stygt fristen  for godkjent bil.
Bakre eksospotte ser ut som bilde over….. på min bil
Slett ikke noe stort Hokus Pokus…3 gummifester og 2 skruer…det er det den henger i.
Nå har vi kjørt rundt et halvt års tid med temmelig fri eksos og BROM BROM lyd….
datteren har vært flau….eg…eg er for gammel til å bry meg.

Og for å gjøre alt perfekt så begynte det faktisk å regne og hagle da vi har komme i gang med jobben.
Her holder datteren på å demontere den gamle ødelagte potta.
Er ikke så god plass under der nei.
Potta som skal på ligger klar.


Litt smått verktøy er klart + monteringspasta for eksospotte
skrue, fjør, skive og mutter….x 2

Så ble det min tur.
Og eg måtte skru med hansker på  for eg skulle jo hekle i kveld.
Og midt oppi alt så kom tankene….ruller bilen ned av den små klossen så …..
jada…der skulle angsten blande seg inn også.
Det er jo så utrulig, men joda den måtte det, bare for å fortelle meg x antall ganger
at ruller bilen ned av klossen så knuses brystkassen din.
Takk skal du jammen meg ha…….men eg ble liggende der.

Barføtt i crogs og kjeledress….klistret innunder bilen.
Joda….berre lekkert 😉 
Uansett…et hakk nærmere godkjent bil…og ikke noe BROM BROM lenger nei.
Poteta og minipoteta fikset det !

2 kommentarer
    1. Hei og god morgen. I dag har eg sosa virkelig, så no må eg straks komme meg på badet. Men så måtte eg bare lese innlegget ditt om potene. Hehe. Dere er jammen flinke. SLikt kan nok ikkje eg sjølv om eg hadde villa. Men eg skifta dekk på bilen en gangen kroppen funka hehe. Er imponert over dere da. Tror nok vi hadde satt den på verksted vi ja. Men klarer man det sjølv så er det jo bade ein seier og billigere. Så jammen er dere flinke. HA ein flott dag videre og sol deg i glansen av det dere fikk til. klem

    2. gretashobby: God ettermiddag får eg si da. Jo vet du det der hadde du klart også visst eg hadde sagt kva du skulle gjøre…helt sikkert.
      Verkstedene er så grusomt dyre. Hadde mange punkt på EU kontroll lappen så var bare nødt til å prøve å få det gjort uten verksted. Ha en fin innedag i stormen 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg